Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webhosting for udviklere, hvad syntes i?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis i som webudviklere, designere, bureauer o.a. professionelle skulle have drømme webhotellet til at udvikle,teste m.m. fra, hvad skulle det så indeholde. Vores eget forslag er:

* RoR, mod-mono, mod-perl, php3, php4, php5, perl, python
 * Mulighed for at adskillelese af webdirs og domæner, samt nem mulighed for at ændre relationer mellem disse
 * ssh, sftp, ftp, scp adgang
 * Versioneret filsystem med mulighed for rollback, evt automatisk integration med cvs/subversion (forslag til systemer tages imod med kyshaand)
 * mulighed for selv at oprette domæner og sub domæner
 * gratis dns adgang inkluderet

Udover det skal der selvfølgellig være alle de sædvanlig foranstaltninger, fornuftig support, mulighed for flere domæner/webdirs under samme bruger, stabile servere m.m. (alt det har vi allerede).

Vi overvejer lidt at målrette vores markedsføring mod de grupper jeg omtalte i starten af indlæget og vil gerne høre folks mening om det.

/  Mikkel

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 07:54
Hej Mikkel

Her er et par ønsker fra min side:

• direkte adgang til subversion, cvs (check-out lokalt)

• mulighed for continuous integration (CruiseControl m.m.)

• databaser (mysql, mssql m.m.)

• sprog: asp, asp.net

• virtuelt whiteboard

Alt om både i Danmark

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 10:03
Hey Mikkel!

Det lyder faktisk ikke som en dårlig idé.

Hvad havde du/i tænkt jer at prisniveauet skulle ligge på?

Ønsker til et perfekt testmiljø:

- FTP-adgang via browser, giver en mulighed for at kunne arbejde overalt (uden at skal have en ftp-klient installeret)
 - MySQL

- phpMyAdmin

- Et godt funktionelt design :)

Det er sådan lige umiddelbart det tror jeg...
God vind med projektet ;)

Mvh, Marc Falk

Fra Tune
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 10:15
Hej Mikkel!

Meget fornuftig. Jeg kender kun en der decideret har sådan en produkt i DK. Det kan godt være der er flere men jeg har set kun en indtil videre. Det er Scannet. Jeg tror der er marked for din produkt efter min vudering,

Jeg vil snart annoncere her på Amino for gratis MSSQL database for udviklere med 5 MB plads. Der vil være plads i første omgang kun til 20 databaser.

Hilsen Srdjan

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 17:29
Har også lige et input om hvorfor det er at du har set væk fra MS folket?, altså .net udviklingen osv.

er det meningen det kun skal henvende sig til linux folket eller er det bare fordi det er freeware ting.. kan godt se det er en stor forskel mht. til software priser og styresystem.

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:39
.NET, som foresten er et fremragende framework, er understøttet som du kan se via mod-mono.

Mht Windows servere er det et bevist valg at vi har fravalgt det, kan simpelthen ikke tage et sådan system seriøst, og så er Opensource og Freeware altså ikke det samme, en Mysql licens er faktisk ret pebret.

Marc: Hvad mener du med et funktionelt design? af systemet eller grafisk?

Bjarne:

• direkte adgang til subversion, cvs (check-out lokalt)

• Her snakker vi adgang via kommandoprompten eller hvad?

• mulighed for continuous integration (CruiseControl m.m.)

• Det vil jeg gerne have uddybet

• databaser (mysql, mssql m.m.)

• tror ikke umiddelbart at en mssql server vil kunne tjene sig selv hjem og det eneste vi har liggende pt. er en w2k med en mysql fra samme tidsæra, den tror jeg ikke folk vil være tilfredse med. Men Mssql er noget af det eneste microsoft har lavet jeg kunne overveje at anvende i produktion :)

• sprog: asp, asp.net

• Findes der nogle acceptable asp implementationer til Apache?
    Asp.net er med i form af mod-mono.

• virtuelt whiteboard
    Vil jeg også gerne have uddybet :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:42
Mht pris så forestiller jeg mig at det skal lægges ovenpå vores eksisterende minimale løsning, til 600kr om året.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 17:46
Godt at se at jeg ikke var ene om at synes det var en god ide.

Meget fornuftig. Jeg kender kun en der decideret har sådan en produkt i DK

Må man få et navn på hvem det er, det kunne også gavne Mikkel at se hvordan de gjorde det.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 18:41
Yea okay!

Kan godt se hvad du mener når der er apache asp.net værktøj.

Men mht. til mssql kan du/i jo installere mssql express, det må man så vidt jeg ved gerne sælge, mange webhoteller gør det ihvertfald. Der er nogle limit''s som f.eks. en max database størrelse på 4 gb osv. men der skal godt nok meget data til så!

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 18:42
Med et funktionelt design mener jeg at brugervenligheden og tilgangen til funktioner (samt forståelsen af disse) skal være i top.

Et godt eksempel herpå synes jeg findes hos one.com, her er navigation og funktioner inddelt under den forudsætning, at folk der er ikke er eksperter mht. begreber og lignende kan forstå navigeringen.
En komplet modsætning til one.com synes jeg man finder hos HostZero (www.hostzero.dk). De er billige, men hvor er deres navigation (og information for den sags skyld = service) ringe.

Forstår du hvor jeg vil hen? :/

Mvh, Marc Falk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)