Kære AMINOer, Hos KaosPiloterne, hvor jeg arbejder til daglig, er vi meget stolte over vores studerendes resultater. Over de sidste 10 år er ca. 95% af alle tidligere studerende i arbejde, mens 40% har startet egen virksomhed med succes. Det er unikke tal herhjemme i lille Danmark. Mange af virksomhederne kan også resultere i en eller anden form for eksport, da vores sammensætning af studerende er ganske international. Min tanke er, hvordan vi kan udbrede ikke kun kendskabet til dette, men også få sat iværksætteri på agendaen i Danmark? Her tænker jeg ikke på reklame for KP nødvendigvis, men på hvordan vi som iværksættere kan præge diskussionen herhjemme? Lige nu er det ofte Handelshøjskoler og Universiteter, der sætter tonen, men på disse steder hersker jo ofte megen vanetænkning og meget lidt entreprenørskab. Derudover er der ingen klar linje for, hvordan man kan fremme iværksætteri iblandt de studerende --- men det har Danmark i den grad brug for! Så: Hvordan bryder vi som iværksættere igennem lydmuren? Hos KaosPiloterne går vi gerne forrest i diskussionen og sætter tingene på spidsen - ikke så meget for at fortælle om os selv, men for at komme med nye og innovative bud på, hvordan vi skal uddanne fremtidens entreprenører og ledere... Dét er nemlig ting, vi brænder for! Men vi har brug for nogle gode indspark til, hvordan vi sammen sætter agendaen! |
Fremtidens iværksættere - hvordan sætter vi sammen agendaen?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Bedste hilsner fra Jonathan Løw
Team-Leader hos Kaospiloterne.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)