Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

indkøb med cvr nummer

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 115
Fra  Firmafilm Aps Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Jeg har fornyligt investeret en hel del penge i udstyr til min lille virksomhed, og derefter blevet fortalt af diverse folk at det ikke kan betale sig at købe artikler som privat person, men at man derimod som virksomhed kan få rabatter.

Ingen af disse vidste noget om hvordan man finder forretninger som kun handler med virksomheder, og i min søgen på internettet har jeg stødt på noget der hedder "engros" - men jeg synes det er svært at danne mig et overblik.

Er der fordele ved at handle som virksomhed?

hvis ja, hvordan finder jeg frem til disse forretninger?

Mvh Aske Løkken

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33

hvis du er momsregistreret hvad jeg går ud fra, så er fordelen jo, at du med de ting som er nødvendige for virksomheden som overordnet regel har fradrag for momsen og den købs moms kan du modregne i din salgsmoms

Du fører vel et regnskab hvor din virksomhed har indtægter og udgifter, og der skal du jo gerne ha dit udstyr med ind - hvis det koster under 12.300 kr per selvstændig enhed (virker uden at være kombineret med en anden - hvis ikke skal værdien af begge medregnes) - så kan du straksafskrive og trække det fra dine indtægter inden dit overskud beregnes, men det er du vel med på, ellers må du læse en masse om regnskaber (google)

Om du kan spare ved at handle bestemte steder må helt afhænge af hvad det er du køber, så den vil jeg ikke gætte på

vh

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 23. Feb 12
Fra  Firmafilm Aps Skrevet kl. 19:38

Tak for dit svar 

Men ja, det med moms og straksafskrivning har vi nogenlunde styr på :)

det var nemlig mere det med om der var bestemte steder hvor kun virksomheder kunne handle 

/aske

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 19:42

Hvilket udstyr er der tale om?

De fleste steder kan man få rigtig gode rabatter på listepriser eller gode priser hvis man er erhvervskunde, og handler for mange penge. Handler du små-beløb, så vil det mange gange kunne betale sig at købe nogle ting som forbruger - Ikke mindst pga. de mange regler der beskytter en forbruger. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50

Hej Aske

At handle engros, betyder generalt ikke at det er billigere. Tit så kan man i supermarkeder og andet, få nogle ting billigere. Og husk at gemme bonen.

Det med engros, er kun for nemhedens skyld. det vil sige at man typisk bare sender en mail, eller køber via deres webshop, og så får man en faktura senere, eller en gang om måneden. Og derfor ikke skal have rede penge.

/Kenneth

Fra Høje Taastrup
Tilmeldt 23. Feb 12
Fra  Firmafilm Aps Skrevet kl. 08:10

Der er tale om kamera udstyr, og apple computer / tilbehør.

Jeg tænkte nok det var en form for mængde rabat til virksomhederne.

Tak for i tog jer tid til at besvare mit spørgsmål, det hjalp virkelig :)

/aske

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 08:48
Altså hvis der er tale om indkøb af to computere og et kamera så spare du med ikke noget ved at købe engros
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)