Hej aminoer Jeg har fornyligt investeret en hel del penge i udstyr til min lille virksomhed, og derefter blevet fortalt af diverse folk at det ikke kan betale sig at købe artikler som privat person, men at man derimod som virksomhed kan få rabatter. Ingen af disse vidste noget om hvordan man finder forretninger som kun handler med virksomheder, og i min søgen på internettet har jeg stødt på noget der hedder "engros" - men jeg synes det er svært at danne mig et overblik. Er der fordele ved at handle som virksomhed? hvis ja, hvordan finder jeg frem til disse forretninger? Mvh Aske Løkken |
hvis du er momsregistreret hvad jeg går ud fra, så er fordelen jo, at du med de ting som er nødvendige for virksomheden som overordnet regel har fradrag for momsen og den købs moms kan du modregne i din salgsmoms
Du fører vel et regnskab hvor din virksomhed har indtægter og udgifter, og der skal du jo gerne ha dit udstyr med ind - hvis det koster under 12.300 kr per selvstændig enhed (virker uden at være kombineret med en anden - hvis ikke skal værdien af begge medregnes) - så kan du straksafskrive og trække det fra dine indtægter inden dit overskud beregnes, men det er du vel med på, ellers må du læse en masse om regnskaber (google)
Om du kan spare ved at handle bestemte steder må helt afhænge af hvad det er du køber, så den vil jeg ikke gætte på
vh