En anden ting jeg har savnet på det danske hostingmarked, er en seriøs udbyder der har en pakke til webbureauer, udviklere etc, der har brug for et webhotel der kan testes løs på, hvor man kan have mange mysql databaser, og subs, hvor alle de gængse serverting er installeret. Altså hvor der netop er lagt fokus på udvikling og test.
Det kunne være et rigtig godt alternativ til at man køber sin egen server.
Dato: 15-05-2007 21:45:07 Forfatter: Martin Tygsen En anden ting jeg har savnet på det danske hosting marked, er en seriøs udbyder der har en pakke til webbureauer, udviklere etc, der har brug for et webhotel der kan testes løs på, hvor man kan have mange mysql databaser, og subs, hvor alle de gængse serverting er installeret. Altså hvor der netop er lagt fokus på udvikling og test.
Det kunne være et rigtig godt alternativ til at man køber sin egen server.
Jeg troede at det var meget normalt man gør det. Vi har en server til vores designer, webureau kunder hvor de kan slå sig løs under udviklingen helt gatis, forudsætningen er selvf. at de allerede har nogle webs hos os. Servicen er selvfølgelig begrundet i at hvis de allerede ligger hos os så køber de også et webhotel senere Dog kører disse webs typisk under et subdomæne eg. Kundenavn.tygsen.net.
Markus - er slet ikke i tvivl om rigtig mange gør det, jeg synes bare ikke at kunne spotte nogle i branchen, der rent faktisk kommunikere dette ud.
Det kan godt være at det webhotel der skal til, er 110% det samme so mdet der skal til andre kunder, men der er stadig en helveds masse kommunikation i om du kalder det A eller B.
Jeg tror ikke på at særlig mange hostingkunder kan mærke den store forskel mellem de seriøse udbydere i Danmark, der er selvfølgelig nogle der presser deres hoteller til det yderste og selv har stor viden inden for hosting, der måske kan måle en forskel. Men jeg tror kunderne skal vindes på den kommunikation man sender ud.
Kontrolpanelet til vores standardprodukt blev udviklet med udgangspunkt i at webbureauer og udviklere skulle have optimale arbejdsvilkår, det er måske det man skulle fokusere sin markedsføring på?
Systemet er også forberedt til flere scriptssprog, f.eks. RoR og Mono.
Vores virksomhed startede netop som udvikling og vi har en håndfuld udviklere tilknyttet, så vi må vel vide hvad udviklere vil have.
Vi har overvejet flg:
* Zend serverside debugger * Versioning filesystem (så man kan lave rollback på filerne) * Noget automatisk cvs/subversion implementation (nogen der kender nogle gode systemer til det) * Ror, perl, python, php3,php4,php5, mod-mono, mod-perl
Personligt bruger jeg selv en god ssh konsole med vim og de sædvanlige unix tools, men jeg ved ikke lige hvor smart det er at give ssh adgang tiaffl vores produktions webservere....det ville kræve noget tuff sikkerhed men ville måske også udstråle noget seriøsitet? eller måske det modsatte?
Dato: 15-05-2007 23:30:33 Forfatter: Martin Tygsen
Markus - er slet ikke i tvivl om rigtig mange gør det, jeg synes bare ikke at kunne spotte nogle i branchen, der rent faktisk kommunikere dette ud.
Det kan godt være at det webhotel der skal til, er 110% det samme so mdet der skal til andre kunder, men der er stadig en helveds masse kommunikation i om du kalder det A eller B.
Jeg tror ikke på at særlig mange hostingkunder kan mærke den store forskel mellem de seriøse udbydere i Danmark, der er selvfølgelig nogle der presser deres hoteller til det yderste og selv har stor viden inden for hosting, der måske kan måle en forskel. Men jeg tror kunderne skal vindes på den kommunikation man sender ud.
Ja. det har du nok ret i.. vi gør det jo heller ikke Jeg tror at ved mange gode (læs servicemindede) hosting udbydere er lige komunikationen af hvad man gør anderledes/bedre/etc. meget dårligt, vi er sgu heller ikke bedre hos os (om vi så er god og serviceminded lader jeg lige stå i rummet )