Vil vil gerne have noget mere gang i salget på vores produkter (hvem vil ikke det), er ved at lave et selvstændig site (og inden længe også firma) til salg af vores hosting produkter, vil gerne høre input og forslag til at øge vores salg. Vores primære salg nu foregår ved opsøgende salg og ved at mersalg til eksiserende(udviklings kunder). Vi sælger følgende: * colocation af egne servere * udlejningsservere * virtuelle servere * webhosting Det hele i højest mulige kvalitet, vi er på ingen måder intresseret i at konkurrerer med virksomheder som b-one og lign.Vi er igang med en ny side hvor vi skriver nogle artikler til for at lokke søgemaskiner til, strukturen på siden regner vi med at beholde, priser og design bliver lavet om. Designeren er igang med nyt design og vi er ikke helt færdige med at regne på priser men det bliver selvfølgelig noget i den stil der. http://mc-networks.dk Vi har tænkt i retning af at lave en løsning hvor man bliver belønnet for at henvise nye kunder enten som rabat på ens eget produkt eller ved kontant udbetaling. Vi har i forvejen en del reseller aftaler(til webhosting), var måske en mulighed at gøre mere ud af det? Vi har indtil videre klaret os uden Dankort men overvejer at ændre dette. Vi er åbne for forslag :) |
Salg af hosting produkter
Det er jo et marked der er godt fyldt op efterhånden. Så prøv find nogle ting der gør i adskiller jer, og så slå på dem, ellers vil det kræve et relativt stort markedsføringsbudget at komme op og lege med de andre. Men go for it. |
Hej Mikkel. Så har jeg faktisk et prospekt fra IPE svindleren til dig, hvis du stadig er intereseret? Det var en der nævnte nogle voldsomme tal og dem har jeg faktisk fundet nu, men det er dog kun på forsiden, så selv om de måske er svindlere kunne det jo være en tryk eller tastefejl. |
Rasmus: Min mail er mail@mc-solutions.dk , glæder mig til at se det. Tak for det :) |
Mange kunder aner ikke hvor meget de har brug for i første omgang, og jeg synes ofte det kan være svært/dyrt/ufleksibelt at skulle opgradere et webhotel hos mange af de andre, da man som regel skal opgradere til næste pakketrin. En anden ting kunne være lidt mere special hosting. Hosting af RoR og andre lidt mindre kendte teknologier. Bedre service niveau er jo en klassiker, en ting er måske at din service er super god fordi det er dig selv eller andre kompetente medarbejdere der tager sig af den, fremfor en support afdeling, men noget andet er at få det kommunikeret ordenligt ud, det er ihvertfald en af de ting jeg ser rigitg meget efter når jeg vælger hosting partner. Det var hvad jeg lige kunne komme på nu :) En sidste ting, efter lige at set på dine pakker på hjemmesiden, de skal sammensættes langt bedre, jeg er ikke villig til at betale 200 kroner ekstra i måneden, bare fordi jeg har brug for et par flere subdomæner f.eks. |
Jeg har overvejet at droppe pakkerne helt, og nøjes med to pakker. Sådan som vi kører nu har vi: forbrug. Alpha, 600kr om måneden, 500mb plads, 3gb trafik, mail,php4 og php5 og så har vi Delta, som er den fulde løsning med alt det vi kan tilbyde kun begrænset af den trafikm længde man har købt. Delta koster så 999,- om måneden, hvis man ønsker noget derimellem må der så være tilkøbspriser på så man kan tilkøbe f.eks. flere subdomæner og mere harddiskplads, højere serviceniveauer. Hvordan lyder det? |
|
Med de priser skal i virkelig formå at vise hvad i kan udover det de andre kan. Det er jo helt klart i den RIGTIG dyre ende, at give 600 kroner i måneden for hosting, det er det mange giver for deres egen server et sted. |
Jeg gad godt se hvor du kan få en managed server med 24x7 driftstelefon, 99,9% oppetidsgaranti og samme support muligheder som vi har for 999,- om måneden, og som hovedregel får du ikke rigtigt hverken mere eller mindre ud af det. Du kan det samme med en 999,-krs løsning hos os. Du kan have uendeligt antal domæner, og dermed hjemmeside. Eneste krav er at det er til eget brug, dvs din virksomheds hjemmesider, og dine personlige hjemmesider kan køre fra en aftale, men f.eks. kunders hjemmesider kan ikke. Managed server sikrer dig at du har egen hardware, det gør vores Delta løsning ikke. Det er sådan set eneste forskel der. |
Ja 600 kroner om året, er naturligvis langt billigere :) Men som du kan se i dit eget indlæg, skriver du i måneden.
Og det er netop dette budskab du skal ud med via hjemmesiden, du skal på en eller anden måde få fortalt potentielle kunder at det i leverer er ligeså godt. Spørger du en tilfældig potentiel kunde er jeg sikker på at egen server lyder bedre end webhotel, selvom det måske ikke altid er tilfældet. |