Jeg synes der er mange små fejl, som gør at hjemmesiden ser "hjemmelavet" ud - og ikke lavet prof. Der mangler meget fokus på salg - hvad koster det, hvad sælger i, er det noget for mig? Det skal jeg kunne aflæse på hjemmesiden efter 5 sekunder. Det tager 5 min da jeg først lige skal finde en pdf....
1. Logoet bruger grøn og orange/rød farve som overlapper ved + 'et. De to farver dur bare ikke sammen. (kontrast farver)
2. Logoets tagline mangler lidt grafisk finpusning, det er lidt for kantet.
3. Fanebladene er ligner nogle standard effekter, som ikke rigtig passer ind i designet - samlet skaber det nogle små bølger, former som ikke ellers anvendes på sitet. Der er også en margin-fejl i "Priser og Info" som er alt for tæt på kanten.
4. Hvor mange kunder forventer du kun kan forstå engelsk, tysk og spansk? Sandsynligvis ingen - hvorfor tilbyde dem en dårlig oversætter-services? væk med det.
5. Under forside-slideren (som er fin), mangler der struktur i indholdet. Den ene overskrift er skrevet i rene store bogstaver - de andre ikke. Interessere det dine kunder at du har fået ny hjemmeside? Jeg tvivl meget. "Læs mere" boksen er for tæt på indholdet.
6. På produktsiden er der ikke nogen produkter? Der er en fin guide som forklarer konceptet - men vis mig hvad i sælger, og ikke mindst - vis mig hvor meget jeg sparer i strøm.
7. Læse-teksten er for stor til min smag, den er ikke læsevenlig. Tjek f.eks. størrelsen på alle de store websites, den er meget mindre.
Er naturligvis enig i de andre - væk med besøgstælleren, på med CVR....
Jeg kunne sikkert finde meget mere. Men synes der er lang vej endnu, inden du har en side som sælger. Fokus skal ændres fra "min hyggeside om milijøvenlig energi" til en "prof udbyder af solanlæg som er godt for din økonomi og milijøet".
Tror en god ide kunne være at få lavet en video, som fortæller på 2 min fordelene ved et anlæg og viser en kunde som har sparet x kroner i strøm.