Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmark et gebyr på 160 kr. inkl. moms

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvilken fordele har man som erhvervsregisteret indenfor import?

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Arlo:
Hvilken fordele har man som erhvervsregisteret indenfor import?

Du har tilladelse til at importere og har kredit på told og moms. Men du sparer ikke gebyret, hvis det var det du tænkte på.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Larsen:

Med Post Danmark skal du betale før du får pakken udleveret afaik.

 

Det er nu ikke helt rigtigt, for er du importør registreret får du pakke udleveret uden at skulle betale med det samme.

Husk at man skal være importør reg. for lovligt at kunne inportere vare til videresalg.

 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Bidault:

Arlo:
Hvilken fordele har man som erhvervsregisteret indenfor import?

Du har tilladelse til at importere og har kredit på told og moms. Men du sparer ikke gebyret, hvis det var det du tænkte på.

Du betaler aldrig importmomsen.

Jeg ville også råde dig til at benytte dig af UPS, DHL eller Fedex, bed din l leverandør få en pris hos UPS som "Expedited". Tager 5-6 dage i stedet for 1-2 dage, men er en del billigere.

Desuden har disse kurrer firmaer langt bedre service end PostDK har. Du risikere ikke, at ende med at vente flere uger, på at få din pakke udleveret, bare fordi, at leverandøren havde glemt at vedlægge kvitteringen i kassen. 

Post Danmark er til grin efter min mening, og ingen med bare en smule erfaring indenfor import, ville kunne finde på, at benytte sig af dem.

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

parterapeuten:

det er ikke umuligt at told prisr er forskelllige i alle lande. Det har jeg fundet ud af at f.eks told i Litauen, Letland, Poland er meget billigere end told i dk. Hvordan skal det kunne hænge sammen ved jeg ikke.

Ja leverandøren af din pakke er forpligtet opkræve told af dig, om det er post dk eller ups eller dhl er det ligegyldigt.

Toldsatserne er de samme i alle EU lande, hvis nogen oplever en forskel i told kan det skyldes at der er brugt en anden varekode på produktet.

Nej det er ikke din pakkeleverandør der skal opkræve tolden af dig, det er SKAT  som månedlig sender et girokort med månedens told.   Det kræver naturligvis at du er Importør registreret, hvilket er et lovkrav såfremt man importere vare til videresalg.

 

Ravn

 

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der foreligger naturligvis muligheden for, at du selv indfortolder dit gods - Således vil du kunne undgå gebyret. Om det er besværet værd, det afhænger naturligvis af, hvor omstændige varer du får hjem.

Får du altid den samme vare hjem, så kunne en løsning være, at få den indfortoldet i første omgang og få en kopi af denne. Fremadrettet vil du selv kunne indberette med samme dato og blot tilrette mængder/volumen.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Becker | BBmassage.dk:

Der foreligger naturligvis muligheden for, at du selv indfortolder dit gods - Således vil du kunne undgå gebyret. Om det er besværet værd, det afhænger naturligvis af, hvor omstændige varer du får hjem.

Får du altid den samme vare hjem, så kunne en løsning være, at få den indfortoldet i første omgang og få en kopi af denne. Fremadrettet vil du selv kunne indberette med samme dato og blot tilrette mængder/volumen.

Undskyld men du har da vist aldrig prøvet at indfortolde varen i SKATS toldsystem. udover det er mega besværligt er der også en del oplysninger du ikke umidelbart såsom fly nr.  & forventet ankomsttid.

 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Jacob Becker | BBmassage.dk:

Der foreligger naturligvis muligheden for, at du selv indfortolder dit gods - Således vil du kunne undgå gebyret. Om det er besværet værd, det afhænger naturligvis af, hvor omstændige varer du får hjem.

Får du altid den samme vare hjem, så kunne en løsning være, at få den indfortoldet i første omgang og få en kopi af denne. Fremadrettet vil du selv kunne indberette med samme dato og blot tilrette mængder/volumen.

Undskyld men du har da vist aldrig prøvet at indfortolde varen i SKATS toldsystem. udover det er mega besværligt er der også en del oplysninger du ikke umidelbart såsom fly nr.  & forventet ankomsttid.

Jeg kender udemærket toldsystemet og sidder dagligt med det... Hvad mener du umuliggør fremskaffelsen af tolddetaljer?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Becker | BBmassage.dk:

Jeg kender udemærket toldsystemet og sidder dagligt med det... Hvad mener du umuliggør fremskaffelsen af tolddetaljer?

Så burde du da også vide at det ikke bare lige er noget man bruger.  HVor vil du finde flykende tegn / forventet ankomst når du ikke nødvendigvis ved hvad flý godset kommer med? 

 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Andersen:
Du betaler aldrig importmomsen.

Nej det har du ret i, måske lidt rodet formulering fra min side :-)

Hvis du ikke er importør registreret, så betaler du momsen, som du så sidenhen kan trække fra.

Hvis du derimod er importør registreret, er momsen blot et tal der figurerer på momsangivelsen, men man betaler den reelt aldrig.

Ved små forsendelser foretrækker jeg også UPS, da toldbehandlingen er indregnet i prisen og ikke kommer som et gebyr efterfølgende. Men jeg får altså også varer med f.eks. USPS der sender via Post Dk, og det kan i mit tilfælde godt betale sig.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)