Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det lyder for nemt

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 876
Fra  Bedstgolf.dk Starfood.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes at Martin gør det ret klart at der ligger meget arbejde bag at kunne få "succes" 

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nuser43:
... Men jeg synes stadig ikke jeg har fået så meget hjælp til hvilken form for firma jeg skal starte
...
Så jeg håber på at der kommer noget godt hjælp til mig denne gang så jeg også kan blive selvstændig, som jeg har haft et stort ønske om i mange år.

Ordlyden i dit indlæg signalerer overfor mig, at du mener at andre nærmest har pligt til at hjælpe dig igang - det er muligt, at det ikke hænger sådan sammen, men det er sådan jeg læser det.

Hvis du igennem mange år har haft et stort ønske om at blive selvstændig, men stadigvæk ikke har fundet ud af, hvad du vil være selvstændig indenfor, så er det på tide at spørge dig selv om, hvorfor du ønsker at være selvstændig og hvad der driver dig.

Tag tingene i den rigtige rækkefølge.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan da ikke passe at man ikke kan få noget inspiration fr nogle af alle de kloge folk der færdes her ?

Fra Randers
Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 124
Fra  Købmanden på Boulevarden Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har altid vidst, at jeg ville være selvstændig. Lige fra jeg var 7 år gammel. Dengang ville jeg være cirkusdirektør. Senere gik det op for mig at mine evner nok lå andetsteds. På intet tidspunkt i mit liv har jeg været i tvivl om at jeg skulle være andet end selvstændig. Jeg har haft min egen butik siden jeg var 24 år - det er 21 år siden. Allerhelst ville jeg være startet før, men det var godt med lidt erfaring først som ansat. Jeg brænder for det jeg laver og jeg er sikker på, at jeg vil være selvstændig til den dag jeg dør.

At være selvstændig er ikke en redningsplanke - det er en livsstil. Det skal være din passion, ellers virker det ikke. Det er ikke noget du skal gøre fordi du er midlertidig mellem jobs, gerne vil være hurtigt rig eller ikke ved hvad du ellers skal give dig til.

At være selvstændig er hårdt arbejde og det er ikke noget du kommer sovende til. Det kan godt være at nogle får det til at lyde let, når først deres firma er oppe og køre, men du skal ikke være i tvivl om at der ligger blod, sved og tårer bag.

Om din passion er at skære i karton, sælge fiskegrej eller gå med aviser er lige meget. Find ud af hvad du brænder for. Tjek evt. denne hjemmeside www.karenmarieklip.dk  Hun kan sikkert godt leve af at sælge papirklip. Måske kan du også. Men brænder du for det??

Venlig hilsen

Anette

 

Viljen til at ville skaber evnen til at kunne

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nuser,

det kan ikke være særlig mange indlæg du har læst her på Amino debatten, hvis du har indtryk af de fleste synes det er nemt.

Prøv at læs 20-25 stykker igen. Det kræver hårdt arbejde år efter år og måske 20,30,40 ideer før den rigtigt materialiserer sig for dig - det SVÆRT at være selvstændigt enmandsfirma, og for hver der får bare en lille smule succes er der nok 99 der har måttet opgive igen - mindst.

Læste f.eks. - vistnok her på Amino, at Angry Birds var spil nr. 52, og at firmaet bar var 8 år gammelt og har været tæt på konkurs flere gange.

So keep on trying, så skal det nok lykkes en dag.

 

stig

Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 178
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette indlæg er nok ikke til megen hjælp - og dog så alligevel måske.

Nu har jeg læst indlæggene inkl. de par stykker du selv har skrevet, og umiddelbart virker du altså ikke som en der skal være selvstændig.

Du er præget af mismod - det e for dyrt - det er der nok ikke nogen der vil købe - det er der mange andre der gør - osv.

Det kræver usigeligt hårdt arbejde, passion, benhårder prioriteringer, ofre, gå-på-mod, iderrigdom, kreativitet, men det skinner igennem, at du ikke tror på det, og nogen skal komme til dig med IDEEN - men hvis den ide er så god, så vil alle der er her på Amino jo selv være igang med den.

Så RÅDET er - som også mange er inde på: HVAD ER DET DU BRÆNDER FOR. Lav det - eller find et job med fast løn og faste arbejdstider.

Beklager hvis indlægget er lidt hårdt, men du lyder ærlig talt ikke som en typisk iværksætter - og jeg er bange for du måske snyder dig selv ved at tro du kan blive iværksætter nu hvor din uddannelse åbenbart ikke står i høj kurs.

Måske din energi er bedre brugt i noget omskoling, hvor du kan tilegne dig nye evner - og hvem ved, måske dukker din selvstændig-projket op af sig selv ifm den fase i dit liv.

 

stig

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stig

Tak for dit indlæg, og ja det er en hård omgang, men jeg har et par ideer som jeg vil arbejde med. Dit indlæg har givet mig "sparket" til at når andre kan så kan jeg også. Jeg skal have fundet ud af jeg får lavet de rigtige undersøgelse i forbindelse med opstart  således jeg er bedst muligt rustet inden jeg starter. Jeg har en fordel i mit nuværende job, ved at jeg ofte har nogle fridage i hverdagene, som kan bruges på mine ideer.

Så tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette

Jeg har som nævnt før også haft/ har en drøm om at blive selvstændig, men der er forskellige årsager der har hindret det i nogle år. Jeg har været inde på den side du nævnte, og der er rigtig mange gode idder. Men jeg har også selv fået et par ideer til start af eget firma, så må jeg se hvor meget jeg får lavet af kort m.m måske kan det kombineres.

Du får tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stig

Du har ret jeg har nok ikke fået læst indlæg nok, men med mine nuværende ideer får jeg brug for at læse en helt del for at ruste mig til opstart for mig selv.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Ja jeg var nok lige lidt negativ da jeg skrev mit indlæg, men har nogle ideer som jeg arbejder videre med nu, så tak for hjælpen.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)