Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger sælgere til netbaseret forretning

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

For et par måneder siden startede jeg hjemmesiden www.ditfotomaleri.dk.
Virksomheden, Ditfotomaleri ApS, ændrer folks fotografier til håndmalede oliemalerier. I praksis foregår det på den måde, at kunderne uploader deres fotografi på hjemmesiden, hvorefter jeg, i samarbejde med professionelle kunstnere, får fotografiet malet som et maleri.

Med henblik på at øge salget ønsker jeg nu at samarbejde med flere sælgere.
Jeg forestiller mig et samarbejde hvor en eller flere sælgere henviser kunder til min virksomhed, og hvis kunderne køber et eller flere malerier, betaler jeg sælgeren en provision pr. maleri.

Forslag til løn til sælger:

Kr. 100 pr. maleri.  

Kunne du tænke dig, at tjene penge på at henvise kunder til min virksomhed? Kontakt mig venligst på mail:
info@ditfotomaleri.dk

eller skriv blot i denne tråd, hvis du har nogle spørgsmål :)

Mvh. Lars Christensen 

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:58

Hej Lars

Jeg tror, at du vælger en forkert vinkel. En sælger på ren provision skal som minimum kunne sælge 2 billeder i timen, før det bliver interessant i sammenligning med et telemarketingjob hos en avis, hvor der er kolleger, feriepenge, fredagsbar osv. Er det realistisk? Jeg tror det desværre ikke med det produkt du har. 

Men hvad med at tale med fotografer og give dem kommission af salg? Så når folk kommer og vil have taget billeder af deres bryllup eller af barnets første skoledag, så er der også en mulighed for at få det som maleri? 

Internettets muligheder virker for mig også som en oplagt mulighed.

Direkte salg tror jeg desværre ikke på med dit produkt. Men held og lykke. 

Mvh Thomas

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 16:08

Hej Lars

Jeg er fotograf - og har ind til videre gemt linket til din hjemmeside.

Jeg har af og til bestillnger på billeder der skal overføres til lærred - og med de priser du har - kunne det da sagtens være et alternativ at få et rigtig håndmalet et af slagsen.
Det undrer mig faktisk lidt at det kan gøres til den pris - men det skal vi jo ikke klage over.

Hvis jeg får en potentiel kunde, kan vi jo snakkes ved.

Fra Holstebro
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 16:11

Hej Thomas,

Tak for feedback!

Jeg kan godt se hvad du mener, og jeg er godt klar over, at det ikke er sælgere alene, der skal bære salget.
Formålet med dette indlæg er heller ikke at finde fuldtidssælgere. Det er blot et tilbud til folk, hvis de ønsker at tjene en smule - evt. som studerende eller ved siden af et fuldtids-/deltidsjob.   

Mvh. Lars

Fra Holstebro
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 16:16

Dirch Lind:

Hej Lars

Jeg er fotograf - og har ind til videre gemt linket til din hjemmeside.

Jeg har af og til bestillnger på billeder der skal overføres til lærred - og med de priser du har - kunne det da sagtens være et alternativ at få et rigtig håndmalet et af slagsen.
Det undrer mig faktisk lidt at det kan gøres til den pris - men det skal vi jo ikke klage over.

Hvis jeg får en potentiel kunde, kan vi jo snakkes ved.

Hej Dirch Lind,

Det glæder mig, at vi muligvis kan arbejde sammen i fremtiden.
- og ja, priserne er ikke høje, men min fortjeneste er også derefter. Sådan er det jo :)

Mvh. Lars

Fra Holstebro
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 14:16

OPDATERING:

Angående lønnen kommer jeg her med et nyt udspil, der på samme tid sikrer, at jeg bliver informeret om, hvilke kunder der er henvist af en sælger (og hvilken sælger). 

For hvert solgt maleri gives 150 kr. til sælger.
Inkluderet i dette beløb er den kontantrabat, du som sælger kan tilbyde kunden.
Når et billede uploades på vores hjemmeside, skal kunderne samtidig oplyse personlige oplysninger (email-adresse, navn osv.). Her findes også et "kommentar"-felt. I dette felt skal kunden eksempelvis skrive: "henvist af sælger xx". Ved at gøre dette opnår kunden den kontantrabat, i som sælger har tilbudt.

Den provision en sælger modtager, findes således ved at trække kontantrabatten fra de 150 kr.

Mvh. Lars

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars

Hvis ikke det hele skal gå op i administration for både dig og sælger, vil jeg foreslå at du i stedet opretter dig hos et affiliate netværk. Du kan læse meget mere om affiliate her på amino, men kort fortalt handler det om, at affilate systemet holder øje med, når der kommer salg henvist fra andres hjemmesider, nyhedsemail osv. og dem der henviser får en procentsats.

Du betaler lidt for servicen, men tilgengæld er der en 3. part der står for det tekniske, afregning osv. hvilket også er en trydhed, og sparer dig for meget administration.

Det var et godt forslag med samarbejde med fotografer. Da de fleste nok vil bestille via nettet, kan fotografen også stå i sin butik og lægge en ordre hos dig, samtidig med at provisionen bliver registreret.

Det kunne måske også være en idé hvis du kunne få et samarbejde med online "billedtrykkere" (jeg ved ikke hvad man kalder dem....du ved dem der før i tiden fremkaldte folks film)
Hvis du kan få dem til at tilbyde maleriet, sammen med andre tillægsydelser som musemåtter, forstørrelser og hvad man ellers kan få, så kommer du ud til en meget bred målgruppe.

Bortset fra det, synes jeg at det er en fed idé med, i mine øjne, rimeligt potentiale. Især hvis du kan blive ham, der leverer til alle fototrykkere, fotografer osv.
Men sørg for at alt kører online og automatisk ;-)

Fra Randers
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 217
Fra  LindFoto.dk Skrevet kl. 16:52

Man behøver nu ikke nødvendigvis lave et afilliate system.

Jeg er fotograf og har aftaler med et par leverandører af nogle bestemte produkter. Hvis bestillingen kommer gennem mig betaler kunden stadig det der står på leverandørens hjemmeside eller prisliste - d.v.s. jeg behøver ikke arbejde med nogle priser kunden ikke må se - og jeg kan henvise kunden til at se flere detaljer om produktet på leverandørens hjemmeside - så det hele ikke behøver ligge på min.

Fidusen er så bare - at når det er mig der bestiller - bliver jeg faktureret for et mindre beløb - mens jeg opkræver den "officielle" pris af kunden - jeg tjener så forskellen.
Det giver jo ikke ekstra arbejde for nogen - da både jeg og leverandøren alligevel skulle lave en faktura - beløbene er blot forskellige.
Det kunne være den enkleste metode for fx. fotografer - som jo sikkert alligevel skal lave en faktura til kunden på selvfotograferingen . og sikkert andre billeder - i den samme ordre.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:15

Lars B. Christensen:

OPDATERING:

Angående lønnen kommer jeg her med et nyt udspil, der på samme tid sikrer, at jeg bliver informeret om, hvilke kunder der er henvist af en sælger (og hvilken sælger). 

For hvert solgt maleri gives 150 kr. til sælger.
Inkluderet i dette beløb er den kontantrabat, du som sælger kan tilbyde kunden.
Når et billede uploades på vores hjemmeside, skal kunderne samtidig oplyse personlige oplysninger (email-adresse, navn osv.). Her findes også et "kommentar"-felt. I dette felt skal kunden eksempelvis skrive: "henvist af sælger xx". Ved at gøre dette opnår kunden den kontantrabat, i som sælger har tilbudt.

Den provision en sælger modtager, findes således ved at trække kontantrabatten fra de 150 kr.

Mvh. Lars

Hvis det er ægte håndmalet, så bør du forøge dine priser med mindst 300 og så give en sælger 450 pr. maleri istedet. På den måde bliver det interessant for nogen at begynde at overveje at sælge 1 om dagen da det kan give omkring 100K om året til dem til fis og ballade eller hvad de nu vil bruge pengene på.

Køb ren argan olie her

Fra Holstebro
Tilmeldt 16. Nov 11
Skrevet kl. 17:18

Tak for al feedbacken! 
I kommer med nogle gode forslag, som jeg vil tage til efterretning, og som jeg helt sikkert kan bruge til noget :)

Jeg ønsker dog stadig at høre fra potentielle sælgere?
Det skal her nævnes, at der ikke stilles bestemte krav til afsætningens størrelse. Det står jer således frit for, hvor meget arbejde i vil lægge i det.

Mvh. Lars 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)