Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Næsten konkurs - Hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Apr 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej kære aminoer.

Jeg er desværre i den ubehagelige situation, at min iværksætter ide ikke forløb som forventet. Jeg har privat oparbejdet en gæld på henved 400.000 som jeg ikke aner hvordan jeg skal afvikle.

Jeg får lidt løn andetsteds fra, men ikke engang det dækker mine afdrag.

Hvad gør jeg?

Er der en måde hvorpå, jeg "hurtigt og nemt" kan tjene bare lidt penge, så jeg kan komme ud af min håbløse situation?

Hvad mener I?

mvh Finn

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:25
Se om der er mulighed for at finde noget ekstraarbejde rundt omkring, evt weekender, aften eller hvad der ellers er muligt at finde.
Nu skriver du intet om din uddannelse, men selv ufaglærte jobs kan faktisk give en udemærket indtægt, hvis man gider arbejde på skæve tidspunkter, f.eks. på lager om aftenen/natten.

Ellers er mit bedste råd til dig at sætte tæring efter næring, hvilket i dit tilfælde betyder at minimere alle dine udgifter til et absolut minimum, spar penge på telefonen, lev med den langsomste internetforbindelse, køb ting ind på tilbud, flyt evt i en mindre bolig hvis det kan hjælpe til at spare penge.

Hvis du ikke kan klare dine afdrag på gælden, så få dig en snak med dine kreditorer i stedet for blot at lade stå til, det kan jo være de er åbne for andre muligheder hvis du viser velvijle til at betale i stedet for blot pludseligt at holde op med at betale.
400.000 er mange penge, men ikke umulige at betale tilbage over en overskuelig årrække.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:30
Kort svar nej.
Lang svar
1. Hvad arbejder du med (så kan man bedre bedømme om der er muligheder)
2. Hvorfor er du ved at gå konkurs? Har du analyseret hvad der gik galt? Eks. vi gik for 6 år siden næsten i brædderne, problemet var at mange projekter ikke gav overskud men underskud, vi droppede alle projekter og koncentrerede os på det vi tjente penge på og kom langsomt (ikke hurtigt) ud af det igen.
3. Har du kigget dine udgifter .. der er MANGE ting man kan undvære hvis man er ærligt.
4. etc etc etc..
At tjene masser af penge på kort tid er urealistisk hvis du ikke starter noget helt nyt.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 15:33
Det handler vel i første omgang om at du får en aftale med din bank (eller den der har penge i klemme hos dig) omkring en acceptabel aftale for begge parter, således at du kan "leve" - og især leve med lidt ro i sjælen - når først det ligesom er på plads (det kan jo være første afdrag kan udskydes nogle måneder) så kan du tage en timeout ved at tjene nogle penge på et almindeligt job, altimens du måske kommer på ideer og tiltag der kan få dig tilbage i "gamet" - og evt. helt få afviklet din gæld meget hurtigere.

Men hvis blot du har en fornuftig aftale med din bank, så behøver det ikke tynge så meget - og du kan via arbejde/andre ideer henad vejen få barberet gælden væk.

God vind!

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 15:45
Jeg kan så anbefale dig at følge lidt med på amino, der kommer ofte jobtilbud i forskellige brancher. Nok primært indenfor IT, så hvis det er din branche er jeg sikker på at du finder noget herinde.

Ellers kan du jo skrive lidt mere om dine kvalifikationer, så er der sikkert nogle aminoer der kan hjælpe dig.

Men held og lykke.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)