Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af cola og slik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!

Jeg går og spekulerer lidt i at importere forbrugsgoder som cola, slik osv.

Jeg ved at der er en masse regler omkring dette, men hvis vi nu siger at jeg laver en fast aftale med nogle personer som jeg leverer til, og at jeg IKKE sælger til ejere af butikker? At jeg således har min egen forretning?

Er der nogle der kan fortælle mig lidt om reglerne på området?

Har I iøvrigt nogle ideer til, hvad jeg ellers kan sælge af letomsættelige varer? hvis vi siger at målgruppen er unge mennesker, 11-18 år, har i så andre ideer til fødevarer som har en lang holdbarhedstid, og som man altid kan komme af med? jeg har ikke råd til i mit budget at have varer som enten bliver for gamle, eller som jeg ikke kan komme af med.

Hvis vi siger at jeg skal importere colaer, ved I så noget om hvor det er billigst? Og hvilket fragtselskab man evt skal bruge?

Ved godt at det er en masse spørgsmål, men jeg er helt uerfaren

Med venlig hilsen

Jakob 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 17:53

for din egen skyld, ville jeg nok holde mig fra varer med kort holdbarhed og masser af særlige afgifter (her sukkerafgift) hvis du skal prøve dette som dit første projekt.

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 22:03
Hej! Tak for svaret!
Hvor meget vil sådan en sukker afgift løbe op i, hvis jeg nu eksempelvis købte for 10,000 kroner?

Hvad med told og  skat osv. Jeg regner med, som en begyndelse, at hente noget i Tyskland, da jeg skal have lidt erfaring før jeg begiver mig andre steder hen. Er der nogle fødevarer som ikke koster det store i afgift, og som man altid kan komme af med her i Danmark? 

Jeg foretrækker at hente cola og slik osv, så hvor er det billigst, både i forhold til pris på produktet, men også med fragt? Jeg har hørt noget om, hvis jeg ikke tager meget fejl, at cola er meget billigt i Polen, men kan det betale sig i forhold til fragt, når jeg ikke regner med at skyde mere end 5000-10000 af på projektet?   

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)