Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Intern linking fra sider på samme webhotel?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 09
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg er blevet uenig med en kollega og vil derfor spørge ud i forsamlingen.

Hvis man har flere hjemmeside (forskellige domæner) hosted på samme webhotel, gennemskuer google så at de er hosted samme sted og tillæger derfor links'ne mindre værdi?

Ellers kan man jo bare købe en spandfuld domæner og gå igang.

Hvis ikke man kan det hvad er det så der adskiller 2 hjemmesider på to forskellige webhoteller således at man får fuld værdi for linket? Er det fordi de ligger på 2 forskellige IP'er eller hvad er det?

Mvh Mikael

Billig hjemmeside hos www.AzureX.dk

Fra København
Tilmeldt 24. Jan 12
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på at den vil devaluere linksne, unikke IP'er er ihvertfald en faktor hos de forskellige tools du kan bruge til at måle incomming links. Det tager jeg som en klar indikator på at det betyder noget.

Men vil da gerne høre hvad de kloge hoveder mener.

:: HDMI kabel ::

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis du tiltænker at linke disse sider til hinanden, som det godt kunne ligne du mener i overskriften, så vil Google nemt kunne lægge 2 og 2 sammen, og forbinde disse sider og dermed devaluere de links.

Som en anden skriver skal du have unikke IP adresser, til hvert domæne. helst totalt unikke. Nogle hosts giver faktisk muligheden for at man kan have flere IP-adresser, ellers skal du igang med en virtuel server eller dedikeret server løsning, da du der helt sikkert hos de fleste kan få tilknyttet flere IP adresser.

Men det er selvfølgelig ikke det eneste de kigger på, de kigger også på hvem der ejer domænerne, så kan du få flere forskellige til at eje nogle af domæner, så gør det.

Placering af serveren spiller også en rolle, altså jeg mener det er en god ide at sprede sine linkbuilding sites ud over et bredere netværk, og flere netværk, på den måde gør d det mindre gennemsigtigt for Google.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kim har givet svaret, men med den tilføjelse har du et andet kvalitets site som ligger på samme server så vil et link derfra stadig være værdifuldt.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Hvis du tiltænker at linke disse sider til hinanden, som det godt kunne ligne du mener i overskriften, så vil Google nemt kunne lægge 2 og 2 sammen, og forbinde disse sider og dermed devaluere de links.

Helt enig med dig Kim!

Spørgsmålet er bare om de faktisk gør det? Jeg tror Google kommer til at blive meget bedre på disse punkter de næste år... men lige nu er jeg godt nok usikker på hvor meget de går i dybden med site owner/hosting... selv om jeg jeg er klar over at de kan tilgå denne information. 

Jeg har massere af blogs som man åbenlyst kan se har samme ejer, men links har stadig god værdi... 

Til trådstarter: jeg kan godt forstå i ikke kan blive enige, og det bliver også svært for dig at få et helt konkret svar, fordi én ting er hvad vi ved Google kan, noget andet er hvad Google rent faktisk gør..

/ Kruse

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Joakim Kruse:
Spørgsmålet er bare om de faktisk gør det? Jeg tror Google kommer til at blive meget bedre på disse punkter de næste år... men lige nu er jeg godt nok usikker på hvor meget de går i dybden med site owner/hosting... selv om jeg jeg er klar over at de kan tilgå denne information. 
Jeg vil mene de gør meget ud af det hvis der er mistanke, hvor meget de gør ud af det hvis ikke der er nogen mistanke, skal jeg ikke kunne sige helt præcist, men jeg ved de gør noget.

Samtidig tror jeg også at det kommer an på hvordan man linker internt, fx så jeg flere websites som internt i footer linkede til hinanden. Altså de samme 6 links gik igen på flere domæner. her tror jeg at Google uden tvivl kan lægge to og to sammen, og forbinde disse sites til hinanden.

Jeg har fx også set eksempler på at 2 domæner er blevet sammenkædet, ud fra at det ene er dansk og det andet er engelsk, og de to sites så linker til henholdsvis dansk og engelsk version.

Og jeg tror også at det kommer meget an på hvordan man linker internt mellem de forskellige sider, overdriver man, tror jeg ikke at der skal meget til før Google kan se det.

Joakim Kruse:
Jeg har massere af blogs som man åbenlyst kan se har samme ejer, men links har stadig god værdi...
Jep, men der er jo heller ikke noget i vejen for at man ejer flere websites.

Men ud over det så vil jeg nu sige at ud fra den tankegang, så er der jo ikke mange ting man skal passe på med :) jeg havde også et site i 2 år, hvor jeg cloakede så det battede, og det var først efter de 2 år at det blev opdaget af Google :)

Jeg tror i det store hele at det ene kommer an på det andet. der er flere faktore som påvirker andre faktore kan man sige :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Men ud over det så vil jeg nu sige at ud fra den tankegang, så er der jo ikke mange ting man skal passe på med :) jeg havde også et site i 2 år, hvor jeg cloakede så det battede, og det var først efter de 2 år at det blev opdaget af Google :)

Tror nu ikke dagen kommer hvor man bliver straffet for links.. Cloaking er i en lidt anden kategori :) Den "tankegang" du referer til, gælder udelukkende på linkbuilding. 

Men igen.. Jeg har selvfølgelig også mine gisninger omkring hvad Google ser og hvad de gør og hvordan de reagere overfor forskellige ting.. JEG har bare svært ved at bevise det, ligesom jeg går ud fra du har? dermed kan vi ikke lave et facit omkring hvad Google vælger at kigge på. 

Så er det selvfølgelig nemt nok at sige at man skal splitte ens blogs på forskellige host, ejere osv.. men VED du at det har en betydning idag? Jeg ved det ihvertfald ikke, men ja, har mine gisninger.. 

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Joakim Kruse:
Tror nu ikke dagen kommer hvor man bliver straffet for links.. Cloaking er i en lidt anden kategori :) Den "tankegang" du referer til, gælder udelukkende på linkbuilding.
Nu var det mere ment som at man ikke kan sige, fordi det går fint nok for et eller flere sites, så går det også godt for andre sites. og det er jo lige meget om vi snakker linkbuilding, html kode, titles, cloaking eller andet. Der vil altid være eksempler på det modsatte. og det er det jeg prøver at sige med mit cloaking eksempel, som er fra den virkelige verden. Jeg kunne jo have sagt dengang "pres du bare så meget skjult indhold ind på din hjemmeside, det får du bedre placeringer af" mens virkeligheden jo så bare er en anden.

Joakim Kruse:
Men igen.. Jeg har selvfølgelig også mine gisninger omkring hvad Google ser og hvad de gør og hvordan de reagere overfor forskellige ting.. JEG har bare svært ved at bevise det, ligesom jeg går ud fra du har? dermed kan vi ikke lave et facit omkring hvad Google vælger at kigge på. 
Ja med så meget andet inden for SEO, er det svært at teste.

Joakim Kruse:
Så er det selvfølgelig nemt nok at sige at man skal splitte ens blogs på forskellige host, ejere osv.. men VED du at det har en betydning idag? Jeg ved det ihvertfald ikke, men ja, har mine gisninger..
Jeg ved så meget at det har haft en positiv indflydelse på flere sites jeg har arbejdet med. Jeg ved også at da jeg flyttede fra 1 til 3 servere i sin tid, havde det også en positiv effekt.
Jeg ved også at flere SEO folk og SEO eksperter siger at det har en positiv indflydelse, og har gjort det i nogle år. og rent logisk tænker jeg også at det giver links en lidt højere værdi, da det virker mere naturligt. Ikke at links fra sider man selv ejer og selv råder over (hvor Google kan se det) ikke giver nogen værdi, for det gør de.

Men min konklusion er nu at det er bedst at gøre det så naturligt som muligt. Og det vil i mine øjne med linkbuilding sites, også indbefatte, forskellige IP adresser, forskellige ejere, forskellige hosts, så vidt det er muligt.

Man kan jo også se det på jeres linkbuilding, der er også stor spredning i ovenstående.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt sikkert Kim.. jeg er sku enig med dig :) 

Jeg passer bare på med at skrive at "sådan er det", når jeg ikke er 100% sikker.. og gad godt høre om du havde testet det, hvilket man jo kan sige du har i et omfang. 

Bestemt et spændende område som jeg også selv tror bliver mere og mere vigtigt i fremtiden... Du sidder vel ikke og kigger på mine links ;) haha

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Joakim Kruse:

Helt sikkert Kim.. jeg er sku enig med dig :) 

Jeg passer bare på med at skrive at "sådan er det", når jeg ikke er 100% sikker.. og gad godt høre om du havde testet det, hvilket man jo kan sige du har i et omfang. 

Bestemt et spændende område som jeg også selv tror bliver mere og mere vigtigt i fremtiden... Du sidder vel ikke og kigger på mine links ;) haha

:)

Jeg kigger på alle de links jeg kan komme i nærheden af :) især når det er af seo folk for seo folk :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)