jeg har ligesom dig stået med den gode idé, og håbede også at folk stod i kø for at være med til at dele kagen.
men virkeligheden er således, at dem der har kompetencerne, som regel også selv har en masse idéer. så medmindre du kan tilbyde andre kompetencer i forbindelse med idéen, kan være den skal sælges til annoncører, markedsføres etc. - så forvent ikke at nogle gider at røre ved det for mindre en 3/4 af kagen.
hvis du slet ikke vil smide nogle penge efter det, så er mit bedste bud at søge efter samarbejdspartnere på udvikler forums, hvor folk gør det på fritidsbasis, eller hænge nogle opslag op på relevante uddannelses steder.
ang. at få stjålet idéen, så kan du lave en NDA, men den skal virkelig være banebrydende før nogle gør det tror jeg.
jeg har selv fortalt idéer til folk jeg ikke kender over e-mail, og hvis de blot lover ikke at stjæle den så holder den også
"Ifølge dansk ret er mundtlige aftaler ligeså bindende som skriftlige aftaler, men mundtlige aftaler kan efter omstændighederne være vanskelige at bevise, når der som her efterfølgende opstår uenighed omkring aftalen."