Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en opdatering - Søgemaskine Optimering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey experts. Jeg har erfaret at opdateringer gavner på googlelisten.

I omfang, hvor meget er en opdatering?

Er det en ændring i teksten?
.. måske tilføjelser af nye afsnit?
Eller skal der hele sider til?

Er det væsentligt at opdatere på alle sine subsites, eller gør man et godt stykke arbejde ved blot at opdatere en nyhedssektion (f.eks. på forsiden)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:07
Hej Redsox

Jo mere du gør, jo mere får du på DEN konto.

Så -små opdateringer virker. Store opdateringer virker bedre....

Tilføjelse af et nyt afsnit er fint.

Men kontoen er ikke uendelig stor, så der vil hurtigt komme et tidspunkt, hvor det slet ikke kan betale sig KUN at arbejde med den parameter i forhold til alle de mange ANDRE ting du kan bruge tiden på.

Og hermed er du lige rendt ind i eet af punkterne jeg fortæller om i Søgeoptimeringsrapporten

Mvh, Christian

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 21:57
Hey Redsox,

Det jeg vil anbefale dig er at sørge for at arbejde på din side kontinuerligt. Som rettesnor vil jeg sige at du skal lave tilføjelser til din side et par gange om ugen eller mere. Hvis du konstant tilføjer mere kvalitetsindhold, så vil Google belønne dig over tid. Der er ingen der kan sige hvor meget eller hvornår, men det skal nok komme. Dem vigtige parameter er at blive ved.

Næste ting som du bør benytte dig tid på er at sørge for at sider i din andre branche linker til din side. Det bedste vil naturligvis være at de gør det fordi din synes at din side er fabelagtig og noget som deres besøgende bare skal se, men alternativet er at du få links på andre måder. Du kan vælge at tilbyde dem penge for et link, tilbyde dem artikler som de kan benytte på deres side (sørg for god kvalitet og at du ikke allerede har benyttet de samme artikler andre steder), du kan tilbyde dem din arbejdskraft osv. osv. osv.

Der er uendelige muligheder, men desto flere kvalitetssider (fra samme branche) som du kan få til at linke til din side (husk at linket skal indeholde dine nøgleord), desto højere vil du komme op i søgemaskinerne.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 08:55
Det som tricker mig er at jeg har ved opdateringer en gang ugentligt / hver fjortende dag i et halvt år er kravlet op fra plads som nummer 30 til at nærme mig top 10... Så tager jeg på en ferie og er faldet 9 pladser tilbage.

Kan jeg antage at jeg kan kravle opad lidt hurtigere end første gang (tilbage mod hvor jeg var nået til)... Forstået således at Google måske udviser forståenhed overfor et lille gap uden opdateringer og giver mig min elvte-tolvte plads tilbage rimeligt hurtigt...

Jeg har spredt mine links efter bedste evne, og selvfølgelig på relevante sider (ikke kun pga googleoptimering, men selvfølgelig for i ligeså høj grad for at blive fundet af mine kunder).

Hvordan ved Google at et site er i samme branche som mig?... er det via metatags. Jeg mener, hvis link til mit site figurerer på et forum som amino er det jo givet at det ikke er samme branche, men hvad så med et relevant forum?.. Har google en chance for at vide der diskuteres brætspil, og ikke iværksætteri?

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 09:05
Hehe... jeg tror ikke at du skal regne med at der er følelser indvolveret (forståenhed) og hvor hurtigt du stiger i rank kommer an på tonsvis af ting. Du kan stige hurtigere og du kan stige langsommere. Faktum er at godt indhold tilføjet regelmæssigt og links til dit site er det der betyder noget.

Derudover skal du jo huske på at dine konkurrenter ikke nødvendigvis bare ligger på den lade side. De kan jo meget vel finde på at gøre det samme som dig.

Tror ikke der er mange der ved præcis hvordan Google finder ud af om links er relevante eller ej, men hvis du bare forsøger at få flest mulige som du mener er relevante, så vil Google højest sandsynligt synes det samme.

Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 09:10
ok point taken... eternal race

synes bare at kunne spore på nogle af de sites jeg uppes i mod ikke gør synderligt brug af opdateringer, så som minimum har jeg en forventning om at overhale dem som måske lidt af tilfældighed er relativt højt placeret på lige præcis det nøgleord jeg vil til tops på.

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Skrevet kl. 09:31
Ja evig konkurrence.

Der er mange faktorer der spiller ind, men det du kan gøre er at finde ud af hvem der linker til dine konkurrenter (brug evt. Google''s toolbar) og så arbejd på at få dem til at linke til dig også. Gerne fra den samme side og med de samme ord. Simpelthen kopier deres linkstrategi og når det er klaret så gør du bare noget ekstra også... det er måden at komme foran.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)