| 
                             Kære alle Til eventuelle nye læsere har jeg det sidste år skrevet herinde på amino om mit syn på verdensøkonomien, som har stor betydning for mulighederne for hver enkelt person og virksomhed i vores globale landsby. Efter 25 år med et "bull-market" på verdens aktiemarkeder, som blev tilført yderligere brændstof med stærkt faldende renter i samme periode, og en finanssektor som det seneste årti har pumpet gigantiske mængder af penge ud i systemet, fik vi tilbage i 2007/08 første fase af et nyt "Bear-marked", hvor aktiekurserne (USA) faldt brat med 55%. Denne første fase blev lagt bag os i marts 2009, hvor fase ll (også kaldet "rebound" eller "Bounce") startede. Dow Jones er siden marts 2009 steget med ca. 100%. Dette "Bear-marked" som hersker, og har hersket siden 2007/08 har gjort et eminent arbejde med at lulle investorerne i søvn, så de nu sidder i fase ll med troen på, at verdensøkonomien igen er på vej frem med yderligere stigninger i vente, og at man derfor er i sikker havn ved at investere i aktier igen. Fase lll i et Bear-marked er øjeblikket, hvor aktierne falder ned til første bund eller lavere. Dvs. et fald på over 50%. Og lige meget hvor mange stimulipakker der bliver sendt ud på markedet (som kun bidrager til at puste boblen endnu større) ændrer det ikke på den naturlige cyklus i markedet. Indtil nu har alle disse "lette penge" for mig at se kun resulteret i at forlænge fase ll. Sammenligner vi historisk står vi meget tæt på fase lll, og lige meget hvor mange gange regeringer og centralbanker gentager tidligere fejl, bliver en løgn altså ikke til sandhed, blot fordi man gentager den flere gange. Forbered dig på alle muligheder - skab de bedste Kh. Jens More 

| 

Hvor er verdensmarkedet på vej hen?
                            Side 1 ud af 1 (1 indlæg)

- 1

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)

Bliv gratis medlem