Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

snydere

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har lige været ude for min første "snyder". En kunde som ønsker meget hurtig levering til trods for hun betaler med bankoverførsel. Jeg kontaktede hende og skrev at jeg sender så snart pengene er modtaget. Det var godt, for jeg har aldrig set pengene. Synes f... det er frækt, at der sidder folk derude som jo direkte vil stjæle - det er det jo faktisk. Hvis jeg havde sendt, havde det så været tyveri?

Vil bare gerne høre hvad I andre gør i de tilfælde.

Mvh Charlotte fra spillopperneogmig

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:04
Dato: 15-05-2007 11:56:40
Forfatter:spilloppen
Synes f... det er frækt, at der sidder folk derude som jo direkte vil stjæle - det er det jo faktisk. Hvis jeg havde sendt, havde det så været tyveri?

Velkommen til virkeligheden. Dine kunder, leverandører og medarbejdere snyder og stjæler... det er en hård verden. Det du har været udsat for er dog rimelig amatøragtigt, da de færreste vil sende noget tilgengæld for et løfte om en bankoverførsel. Det bliver straks mere træls, når det er stjåle kort, hvor PBS tilbagefører beløbet samt pådutter dig et gebyr på 250 kroner. Mellem de to, er der selvfølgelig også dem der betaler med udenlandske checks, og satser på, at du ikke ved, at de godt kan være ugyldig, selvom pengene i første omgang er sat ind på din konto.

Tilmeldt 30. Apr 07
Skrevet kl. 12:17
Puha. ja nu bliver jeg da helt bange. Tænk den kunde har siddet og tænkt at der var en ny shop, som jo gerne vil levere hurtigt og alt det der. Blev bare overglad for at have fået en relativ stor ordre, men blev kort tid after mistænksom. Er gal på kunden, men er glad for at jeg ikke blev for ivrig og sendte. Er der nogle steder hvor man kan advare mod de typer samt få noget input om hvad man skal passe på. Jeg anede da ikke noget om udenlandske checks kunne være ugyldige f.eks.?

Charlotte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:01
Gør ligesom du gjorde denne gang; Brug din sunde fornuft og vær skeptisk. Undersøg eventuelt kontaktoplysningerne og kontakt personen, hvis det er mistænksomt.

Amino er din ven, spørg her når du er i tvivl.

Hvis du oplever det med chekene, kan det meget vel være at du får enengelsk check på £1.000 i stedet for de aftalte £100. Derefter spørger svindleren om du ikke bare kan indløse den og overfører de resterende £900 til ham. I første omgang bliver pengene sat ind på din konto, men tre uger senere fortæller banken at der ikke er dækning og trækker beløbet tilbage. Den er brugt flittigt til at snyde folk der sælger bil brugt eller udlejer deres sommerhus.
Personlig synes jeg at bankerne har et ansvar for ovenstående. De burde ikke sætte beløbet ind på kontoen før der er tjekket om der er dækning, på den måde bliver folk opmærksom på at pengene ikke er sikret endnu.
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:05
Prøv med min Zen agtige tilgang...

Der er fyldt med desperate mennesker i verden, og engang imellem fuinder nogen af dem (fra Ghana) vej til min webshop. Friskt af dem at de forsøger, men mine procedurer om aldrig at sende uden modtaget betaling gør det ikke til noget problem.

Med Tommys råd vil jeg nok insistere på bankoverførsel frem for checks.

Sidst jeg blev nervøs over en order var en betalt med Visa kort med levering i Frankrig. Den var på to ure, og det sammenholdt med at det var med Visakort gjorde mig i tvivl. Frankrigs gode omdømme gjorde udfaldet, og endnu har jeg ikke fået en chargeback. Regner dog en eller anden dag med at blive snydt.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:21
Tjaa, der er svindlere overalt.
Selv er jeg og en anden Aminobruger ved at sende en 3. Aminobruger til inkasso for nogle varer der ikke er betalt selvom der er gået langt over fristen og det er væltet ind med dårlige undskyldninger om at pengene var på vej.

Så selvom man tror på det bedste i folk kan man nogle gange blive snydt.

Men ok, sagen bliver fulgt til dørs hvis muligt, så må det bare koste personen en mindre formue til inkassoen også, hvilket heldigvis er ret nemt når vedkommende har erkendt at skylde pengene.

Og ja, det er med vilje at jeg ikke nævner brugeren, det kan jo være vedkommende får nosset sig sammen til at betale så vi slipper for en tur i fogedretten...

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 30. Apr 07
Skrevet kl. 23:08
Hej alle

Tak for respons og tilkendegivelser af, at det ikke bare er mig. Får helt lyst til at oprette en black liste og offenltligegøre dårlige nethandlende.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)