Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

melde ind - melde ud?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 187
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at starte Internet-galleri, hvor det også skal være muligt at leje malerierne.

Her mangler jeg din hjælp og forslag til hvordan jeg bedst sikrer at malerierne kommer retur.

Jeg havde tænkt mig at folk skal melde sig ind for at få lov til at leje malerierne. 

Vær kreativ i dine svar. )

Tilmeldt 18. Apr 06
Skrevet kl. 20:53
Er der slet ingen som vil byde ind her???
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:56
Hvad med et depositum, i samme ombærring med at der laves en standard kontrakt på malerierne. Så har du både lidt penge hvis det går galt, samt mulighed for at gå videre med sagen når det står sort på hvidt.
Tilmeldt 8. Jan 07
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 20:58
Jamen, det vil jeg da så gøre.

Helt seriøst, så tror jeg ikke på din ide. Hvorfor? Indenfor erhverslivet kan man til hver en tid, få en kunstner til at komme og udstille uden det koster en krone. Bare kunstneren får vist sine produkter.

Desuden kan man jo købe malerier for næsten ingen penge.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:02
Jeg tror nu egentlig nok på ideen.

Måske ikke på kontorer, men foyer, halls, gange i større byggerier og sådan, ville det da været perfekt at der hænger lidt forskelligt kunst på væggene, og at det samtidig bliver skiftet ud.

Så hvis der følger en full service med udlejning af malerierne, hvor du også kommer ud og skifter dem, så ville det være smart i mine øjne.
Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 21:04

Problemet er altså bare, at mange kunstnere udstiller ganske gratis.

Tilmeldt 18. Apr 06
Skrevet kl. 21:07
Hej (igen) Martin

Hvis jeg skal tage depositum skal jeg også have en daglig kassebeholdning. De gallerier jeg har været i, har ikke kontanter. (ved ikke om det er meget jysk ikke at have det). Der ville også blive lidt "bøvl" med at håndtere bilag frem og tilbage.

Men det kan godt være at det i sidste ende bliver sådan.

Hej Rasmus

Jeg har lavet en markedsanalyse som viser at der er et behov. Flere virksomheder gider ikke selv stå for at skaffe kunstnere og hænge malerier op.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:10

Ja det er naturligvis et problem med en daglig kassebeholdning, der vil være noget administration med det.

I alle tilfælde ville jeg ihvertfald, i samarbejde med en advokat, få skrevet et standard dokument, hvor der er enkelte oplysninger der ændres fra gang til gang.

Så har du altid noget på skrift hvis det ender i en sag hvor kunden har ødelagt et maleri, fået det stjålet, ikke gidet at levere det tilbage eller hvad der nu ellers kan ske med den slags ting.

Tilmeldt 8. Jan 07
Skrevet kl. 21:10
Hej Dorte.

Det er sikkert ganske korrekt, at mange ikke gider finde kunstnere osv. Men igen, du skal nok tænke på at det kan skaffes gratis, når du fastsætter din pris.

Tilmeldt 18. Apr 06
Skrevet kl. 21:13
Jeg har lavet et udkast til en leje kontrakt, som en advokat får lov til at se igennem.

Pris og service er udregnet efter konkolegaerne og via spørgeskemaerne fra markedsundersøgelsen.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)