Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Partner med gæld?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, takker for svarene

Mvh
Mark Ceesay

De bedste hilsener  /  Best regards

Mark Ceesay

Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:16
En sidste ting vedrørende I/S''et:

Er det ikke således, at de kreditorer din partner har, vil kunne foretage udlæg i de aktiver i sammen får oparbejdet hvis projektet forløber godt - dvs. for så vidt angår hans andel af de fælles aktiver, hvilke vil kunne besværliggøre jeres samarbejde og virksomhedens drift?

Aps''et må vel være at foretrække, da det afskærer hans kreditorer fra evt. at kunne foretage udlæg i hans del af aktiverne.

Jeg vil råde dig til at få drøftet det yderligere med en revisor/advokat, for at være helt sikker inden du involvere dig økonomisk med din partner.
Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 22:41
Du kunne jo også overveje et partnerskab, en ny selskabsdom er er kommet i 2005 tror jeg det er lidt svært at finde ret meget om men hvis du søger på google med partnetselskab får du nogle fornuftige hits. og så der der en form for begrænset hæftelse.
Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:48

Hej Mark,

Der er kommet mange gode indlæg til dig.

Og her endnu et - med risiko for at blive "party-killer".

Hvis du stifter et I/S med din potentielle partner som er i RKI, så husk, at hver interessent hæfter for al I/S''ets gæld - og da din potentielle medinteressent jo ikke ser ud til at være ret mange penge værd, ja, så regn med at alle kreditorer går direkte efter dig og al din "formue", dvs. bil, lejlighed, penge, aktier, dyrt TV etc.

I skal/vil nok aftale, din potentielle partner og dig, at I hæfter 50-50 for gælden, men hvis han ikke kan betale sin del, så hænger du på den - og du skal jo ikke regne med at han - lige med det første - kommer til at kunne betale sin del af gælden.

Derfor tror jeg også, at I bør vælge at stifte et ApS, og så i jeres anpartshaveroverenskomst omtale de ting, I ellers ville have behandlet i jeres interessentskabskontrakt - f.eks. lavpraktiske ting som arbejdstid, overskudsdeling, udbyttepolitik, arbejdsopgaver mv.

Du/I er meget velkomne til at kontakte mig for en uforpligtende snak, hvis I vil.

Mvh - og god fornøjelse

Karsten
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 07:40

Hej Mark

Du har fået mange rigtig gode råd i denne tråd, som jeg personligt ville indrette mig efter! Hvis du bruger lidt tid på at undersøge, hvad det kræver at blive registreret i RKI, vil du opdage, det det kræver en udstrakt grad af manglende vilje/moral fra skyldner.
Derfor, drik øl med din ven, men skab din professionelle fremtid med en anden og i selskabsform

Med venlig hilsen

Karsten Hansen-Nord
Giv1bud.dk
Fra Rømø
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:05
Alternativt kan du også lave det med et K/S og fordele de ansvarlige kommanditistanpartsbeviser ligeligt efter stiftelse hvis du forstår ;)

I et K/S er er kommanditistanpartsbeviserne ihændehaver beviser og så er det jo en formalitet at flyttet dem fra ham til en anden som ikke har et RKI problem og lave et stykke papir som agerer en mellemhandel, hvis du altså er lidt beklemt ved at lave det sammen med ham pga det, dertil vil jeg også sige at i ikke får en skide go creditrating så længe han står i RKI da de i et I/S vil kigge på jer som enkelt personer og kreditvurderer derefter.

Til dem der mener det ikke kan lade sig gøre at lave et K/S som teknisk set fungerer som et I/S da der kun er 2 implicerede i det, så er der via Danish crown sagen skabt precædens i højesteret om at det er fuldt ud lovligt og muligt :)
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)