Hej med jer håber i kan hjælpe mig. Hvordan kan butikker som Asos og andre internet butikker lave fri levering? Spørgmålet går på at hvis en kunde køber i en internet butik som Asos som har flere leverandører under sig, køber fx. 10 forskellige ting fra 10 forskellige leverandører. Hvordan kan det undgås at køberen/kunden af produkterne ikke skal betaler noget porto? Er det butikkerne der betaler alt portoen? Eller hvordan gør man det. Og hvad gør man hvis produktet koster 40 kr. og portoen koster 50-60 kr. for leverandøren. Så vil det blive en underskuds forretning for leverandøren. Er der nogle der har en god ide til en god form for fri levering fra flere leverandører på en gang? Håber i kan hjælpe da jeg virkelig har tænkt over det og finder det meget svært.
Hilsner Kim
|
Hvordan kan butikker som asos lave fri levering?
og ellers bliver prisen lagt på varens pris |
Hej Kim Det er forskelligt hvordan folk gør mht. det du snakker. om. En af de måder jeg kender er at man sætter fragten ind i produktets pris hvor man derefter siger der er fri fragt. F.eks. = Jeg har en webshop. Jeg sælger tøj. Jeg har en t-shirt som koster 50kr. Fragten koster 60kr. På min webshop sælger jeg så t-shirten for 110kr, eller mere. På min butik siger jeg så der er fri levering - og samtidig får jeg ikke underskud. |
Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau
hej michael tak for din besvarelse. Vil du tro at det vil tiltrække flere kunder ved fri fragt? eller er kunderne ikke så fokuseret på dette? det er måske mere den endelige pris. |
hej Build :O) tak for din besvarelse. Vil du tro at det vil tiltrække flere kunder ved fri fragt? eller er kunderne ikke så fokuseret på dette? det er måske mere den endelige pris. |
Tjaaa.. Ja det kan godt tiltrække kunder ved fri fragt - men er dine priser for høje, går de igen - og måske videre til en anden shop som er billigere end dig. Jeg synes personligt at det er vigtigt også at nogle gange have nogle rabatkuponer tilgængelige i forbindelse med en eller andet event(eller noget lign.). En ting som kunder ikke bryder sig om er gebyr. F.eks. = En kunde er igang med at betale hos dig - han/hun er lige ved at betale og har gennemgået næsten alle trin, men i det sidste trin kommer der et eller andet mærkeligt gebyr som han skal betale for (det har jeg selv oplevet). Det kan godt få kunderne til at gå væk. Men en god ting er vel fri fragt :) |
Jeg tror mere det var et eksempel trådstarteren gav. |
Hej Alle sammen og tusind tak fordi i gider at svare...det er en stor hjælp... Hvad med levering af varer er 3-5 dage noget som skræmmer kunderne væk? |