Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter-spil?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

For efterhånden mange år siden spillede jeg Industry Player, et forretningsspil hvor ens succes afhang af hvordan man indrettede sig efter hvor godt man reagerede på alle andres strategier og priser. Det ser ud til at være et endnu mere komplekst spil i dag, så det kan være værd at tjekke ud som inspiration. Jeg husker det i hvert fald som ret vanedannende fordi man jo skulle op på højeste level inden man kunne stoppe :)

Og ellers er der det klassiske Capitalim pc spil der måske også kan hentes lidt inspiration fra.

Fra Viborg
Tilmeldt 3. Oct 12
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 09:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes også det lyder som en rigtig god idè, med sådan et iværksætter spil.

Hvis man laver det rigtigt, tror jeg det vil tiltrække folk, - især unge - til at blive iværksættere.

Det vil også hjælpe mange nye iværksættere, med at få en idè om hvordan man styrer et helt firma og dets økonomi.

Så hvis man får lavet det så det bliver lærerigt, tror jeg også det ville kunne gå hen og blive en stor succes, som man måske også ville kunne bruge i undervisningstiden?..

Som nævnt tidligere kunne man lave det med inspiration fra The Sims, da det er nogenlunde samme koncept, bare ikke med fokus på iværksætteri.

Som en anden også har nævnt, kan man måske få bankerne - eller i hvert fald mindre firmaer eller webshops - til at betale en lille sum penge for at få steder i spillet, opkaldt efter deres firmanavn.

Men nu kommer det store spørgsmål så;

Har i tænkt her det skulle være et browser-spil, eller et spil man kan hente på nettet, eller et spil man kan købe i en butik?

Håber virkeligt at dette spil bliver til noget godt!

Jeg ville selv godt have været med til at udvikle lidt på det, men er ikke den bedste udvikler og desuden er jeg kun lige blevet 12.

Men hvis nogen laver projektet vil jeg ønske dem alt held og lykke, jeg ser frem til det!

Frederikbontved.

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 09:50

God nok er det lidt gammeldags, men der findes et spil der i den kategori http://titanpublic.ja.org/ Vi spillede det til en iværksætter weekend :-)

Mvh Lasse

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:24

Sidder nu med et smil og tænker tilbage på min barndom, hvor jeg i flere år var så heldig at have adgang til en masse spændende forretningsspil. Der var A4 Networks, et simcity med mere fokus på forretning, det førnævnte Capitalism (1 og 2), og et par gode tycoon spil. I mange år var det mine foretrukne spil, og jeg har længe ærget mig over at den del af spil-genren pludseligt uddøde.

Så jeg er et hundrede procents thumps up på at få skabt et nyt spil der kan inspirere fremtidens unge til at blive iværksættere, og skal nok se om ikke jeg kan få tid til at komme med mine indspark til processen.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:22

Hej Rasmus
Du har erfaring fra disse spil. Måske der er dele fra spillet du nævner som kan bruges til et nyt spil.
Vi tager gerne imod med åbne arme og planlægger en tænketank som kan føre til et udviklingsteam.
Hvis du vil deltage i idé fasen / indhold og komme med gode input så skriv til mig på:

info@startopmagasinet.dk

Ronni 

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)