Hej med jer..... jeg ønsker at være anonym i dette indlæg grundet mange ting (Har dog været medlem af Amino som en af de allerførste og har lige siden været daglig bruger og har hentet, givet masser af viden videre ..... så så grøn er jeg heller ikke og derfor håber jeg at kunne blive taget seriøst...) Men som overskriften siger.... hvor mange har gjort dette, og hvad har det kunne hente hjem... fordele og ulemper? Idag driver jeg på 5. år en succesfuld webshop med high-end produkter og dertil hørende leverandør aftaler som kan være svære at opnå. Firmaet har ingen problemer eller udenstående men jeg er bare kørt træt i det. Jeg er den fødte iværksætter som har drevet flere firmaer med succes uden nogen form for skeleter i skabet. Webshoppen er ikke stor som sådan, men har en meget høj konverteringsrate med høje beløb pr. ordre og jeg kan leve af det...... Takket være en god indsigt i det ren SEOmæssig, har vi mange mærker/ord og dertil hørende undergrupper som ligger i top 1-3 på google. Stærk PR rank, super lækker tilhørende blog samt en ekstrem god FB side (flere 1000 fans) som ikke er fokuseret på "likes/venner" men mere fokuseret på kvaliteten bag disken som vores fans elsker os for. Og igen flere 1000 vis nyhedsbrevlæsere... Området er meget meget konkurrence præget (.... indenfor børn/junior/mode) så vi har mange besøgne grundet vores stærke fokus på SEO området (XX.000 besøgne pr. md) . Derfor kan jeg bare ikke sælge shoppen som sådan (...som mange andre gør i disse tider) , da jeg føler at der er meget at hente indenfor affiliate område hvis jeg ikke tager fejl. Fra en typisk affiliatepartner, kan jeg hente mellem 8-15% pr. salg. Men hele spørgsmålet er bare om det er det der skal gøres? Jeg kan faktisk give rigtig meget fra mig til vores evt. kommende affiliatepartnere med tips og ikke mindst tricks som kan gavne begge sider. Men det korte er bare om der er nogle der har taget springet i den retning, og har "mis"brugt deres knowhow til affiliate, hvor lager beholdning, ansatte osv. ikke skulle være hovedpinen i den sidste ende? Forsat god aften og på forhånd tak for de svar der måtte komme.... |
Fra Webshop til Affiliate ? Hvem har prøvet det ?
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)