Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kontrol panel til webhosting

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-05-2007 22:45:20
Forfatter: Moskjær Marketing
Markus og Nicolai: Vi overvejer et kontrolpanel til vores Windows-maskiner og vil gerne høre hvor godt Helm og Plesk integrerer sig med eksisterende mail-servere. Sker oprettelse af nye e-mail adresser og tilgang til webmail også igennem kontrolpanelet? Vi vil nemlig gerne have en samlet indgang til alle kundens forskellige web-administration som webmail og spamfilter.

Jeg kan ikke sige så meget om plesk, men Helm har en række mail, FTP, Statistik den understøtter. Jeg kan desværre ikke svare på hvordan det hænger sammen fordi alle vores mailservere er linux servere og kører uafhængig fra HELM.
Det der dog er ret fedt ved HELM er at du kan kan køre en installation over flere servere dvs. du kan have en server du logger ind i, selvom mailserver etc. ligger på fysisk adskilte maskiner, så jeg "gætter" at Helm også må have en måde at klare webmail osv. Du kan måske læse mere i deres slutbruger manual, der burde nok stå noget omkring det.

Fra Kirke Eskilstrup
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:01
Vi benytter SmarterMail (www.smartertools.com) som mailserver. En virkelig god mailserver med en fremragende webmail.

Helm integrere 100% med SmarterMail, så når vi opretter et domæne i Helm, opretter den automatisk domænet på en af vores SmarterMail servere. Ligeledes sørger Helm for at oprette DNS records på vores navneservere, så når kunden senere skriver mail.domæne.dk vil brugeren blive henvist til sin webmail. Det er SmarterMail serveren som styre webmailen.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 13:14
Mange tak for jeres svar. Vi bruger i dag MailEnable som mail-server og ASSP som spam-filter, hvortil vi har udviklet vores eget interface til frigivelse af blokerede spam-mails.

Det store problem er dog, at man skal tre forskellige steder hen for at sætte mailkonti op, checke webmail og frigive blokerede mails fra spam-filteret. Derfor har vi kigget på SmarterMail og det glæder mig da at høre, Nicolai, at I tilsyneladende er tilfredse med det. Jeg kan også se at Helm understøtter både MailEnable og SmarterMail. 
Hvordan kører spam-filteret på SmarterMail egentlig? Jeg har hørt lidt negativt om, at det ikke var så effektivt at man kunne bruge det til noget?

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Kirke Eskilstrup
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:30
Ja, Spamfiltre er altid et godt samtaleemne. Jeg vil sige at SmarterMails spamfilter er okay, sammenlignet andre "gratis" spamfiltre. SmarterMail benytter 4/5 forskellige filtre og giver så point alt efter hvilket filter mailen giver udslag på.

Vi kører selv med Declude spamfilter oven på SmarterMail. De kører et samarbejde så Declude integrere fuldstændig med SmarterMail. Declude bliver lavet af nogle som udelukket lever af at lave spamfilter, og det har jeg det personligt lidt bedre med. De må om ikke andet vide mere om spam end dem som laver spamfiltre som en ekstra indtægt.

Declude fjerner på nuværende tidspunkt 48,5% af alle de mails som kommer ind i vores systemer. Jeg er ret imponeret over Declude.

Declude koster knap 850 DKK om måneden per mailserver, i en leasing aftale. Hvilket jeg egentlig synes er en okay pris på en god og holdbar løsning på spam.

Til orientering understøtter SmarterMail 4 også graylisting, hvis man ønsker at benytte dette. Graylisting skulle eftersigende være ret effektivt over for spam, dog har vi ikke ønsket at tvinge det ned over hovedet på vores kunder. Så jeg har desværre ikke ret meget erfaring med det.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)