Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Javascript som link i mail??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Er der mon nogen der kan hjælpe mig???

Er det muligt at indsætte nedenstående som et link i en email?? Eller virker nedenstående kun som link i et html dokument??

Med venlig hilsen

Morten Andersen

<SCRIPT language=javascript>
var prewindow=null;

function pre()
{
    if(prewindow==null || prewindow.closed)
    {
        prewindow=window.open(''http://wideeyes.dk/tours/visitdenmark/norsmindekro/Tourviewer_norsmindekro.html'',''prewindow'',''toolbar=0,width=680,height=640,status=0,resizable=0,scrollbars=0,menubar=0'');
    }
    if(navigator.appName=="Netscape")
    {
       prewindow.focus();
    }
}

</SCRIPT>

<a href="javascript:pre();">Norsminde Kro</a>

Det bliver aktivt med teksten

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:33
Jeg tvivler på at en mailklient vil lade dig køre javascripts direkte i en mail, men jeg har ikke selv testet det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:34
jo mere hurlumhej du har i dine emails, jo størrere risiko er der for at den ryger direkte i spamfilteret...8

javascript bliver under alle omstændigheder deaktiveret, da det er en hijack-risiko.

Så begræns dine emails til at kunne læses af en tekstklient ), så har du størst chance for at mailen når helt frem til den tiltænkte modtager.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:35
Det er et no-go. Javascript og e-mail er som vand og olie. Det skyldes primært sikkerhedsproblemer der kan opstå ved at lade e-mail-klienter fortolke javascript og derfor har de fleste udviklere valgt at fjerne det fra e-mail-klienterne.
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:42
Hej

Tak for jeres super hurtige svar. Det er bare smadder ærgeligt. Jeg sidder og skal i samarbejde med Visit Denmark promovere et tilbud til alle landets hoteller om en interaktiv rundtur. Jeg ville gerne kunne vise dem hvad de kan forvente vha. et link i en email. jeg har også rundturen liggende på http://wideeyes.dk/tours/visitdenmark/norsmindekro/Tourviewer_norsmindekro.html men det er oprindeligt lavet som et pop-up vindue, så det er et misvisende intryk kunden vil få hvis de ser ovenstående link.

Er der en anden måde hvorpå man kan åbne et vindue direkte fra et link i en mail? Evt. ved et script i html siden??

Med venlig hilsen

Morten 

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 17:52
du kan lave noget fra siden som de lander på,

men ingen løsning syntes jeg er tilfredsstillende:

En pop-up når folk lander på siden, ( de fleste har en popup killer, så den duer ikke)

en teksten der beskriver at de skal klikke på en knap/link,
som derefter aktiverer en popup - (syntes jeg heller ikke om)

Men jeg syntes faktisk at den side du viser frem, sagtens kan gå.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:56
> Så begræns dine emails til at kunne læses af en tekstklient ), så har du størst chance for at mailen når helt frem til den tiltænkte modtager.

Ahh det er nu en sandhed med modifikationer. De færeste moderne (og intelligente) spamfiltrer og opsætninger, straffer e-mails bare fordi de indeholder f.eks. HTML. E-mails bliver straffet hvis de indeholder tekststrenge eller kombinationer af strenge som vurderes til at være skadelige ud fra enten en fixed database, eller et lærende miljø. En plain-tekst e-mail har lige så stor chance for ikke at nå frem i tilfælde af ordvalget i teksten ikke er "sobert", eller der er en uheldig streng kombination.

Et spamfilter der direkte frasorterer mails fordi de sendes med mere end en plain-tekst mime-type er ikke noget der er specielt udbredt hos størstedelen af nettets modtagere (det plejer som regel at være dedikerede personligheder, som har taget en specifik beslutning om at plain-tekst er gud og resten er verden er sindssyge fordi de ikke forstår det - eller afarter deraf :-), så det ville jeg nu ikke bekymre mig så meget om.

Det vil dog altid være det mest betænksomme og fornuftige at medsende en plain-tekst mime type som ekstra fall-back til de folk der gerne vil læse deres mails som plain-tekst, men at dumme alle sine e-mails generelt ned til kun plain-tekst er fjollet, hvis man tror man slipper nemmere igennem filtrer fordi man gør det. Ligeledes garanterer en plain-tekst e-mail ikke at der er størst chance for at komme i gennem, man bliver dog sjældent straffet direkte for kun at sende i plain-tekst. Det skulle da lige være af sine brugere som modtager dem i stedet for mere hjælpsomme HTML-formaterede e-mails der er nemmere at overskue og giver mulighed for at sætte mere visuelt fokus på de vigtige ting i e-mailen (markeringer, fremhævelser, fokus-farver, genkendeligheds-elementer osv).
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:59
Jeg er helt enig med cpufan hvad angår siden. Den står da umiddelbart ganske fint alene. Måske skulle der lige logo i toppen og en henvisning til sitets forside (så den bliver lidt mere landing page agtig), men ellers så kunne du fint linke direkte til den efter min mening.
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 18:30
jeg er også enig med Oscar omkring textmail kontra htmlmail og spamfilter....

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:21
cpufan> ej, det er da også helt umuligt at starte en flamewar, med al den good feeling
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)