Har haft lidt problemer med at klare det selv, så vil gerne høre om der er nogle her inde fra som kan gøre det for mig.
Jeg har en hjemmeside som ligger rigtigt godt på Google, som indeholder et Ø i domænenavnet.
Jeg har nu oprettet en ny hjemmeside som ikke har Ø i sig, men et O og derfor vil jeg gerne have lavet en 301 redirect fra det gamle domæne / hjemmeside til den nye, så jeg bibeholder noget af den Google page rank jeg har opnået.
ny hjemmeside som ikke har Ø i sig, men et O og derfor vil jeg gerne have lavet en 301 redirect fra det gamle domæne / hjemmeside til den nye, så jeg bibeholder noget af den Google page rank jeg har opnået.
Nogle rare sjæle som kan hjælpe med det?
Nu siger du ikke hvad domænenavn du har, men har du dit domænenavn hos webhosting.dk eller gratisdns kan du i deres systemer, gratis, lave en 301 redirect.
Men jeg har brugt et Wordpress plugin og redirected alle sider og posts der er på min gamle side (www.dødsbo.dk)
Og så har jeg oprettet begge sider i Google masterværktøjer og lavet en adresseændring til det nye domæne (www.dodsbo.dk)
Men det der undrer mig er - at nu har den nye side (www.dodsbo.dk) været online i nogle dage, og når jeg søger på Google på selve domænet altså www.dodsbo.dk, så bliver det ikke engang vist?
Jeg forstår godt at det ikke bliver vist når man blot søger på dødsbo, men selve domænet er da lidt underligt er det ikke?
Ser ikke ud til at siden er indekseret endnu, kommer nok snart :)
Foresten så virker din redirect ikke særlig optimalt. Den redirecter jo kun ved posts (ikke på dit hoveddomæne) og når den redirecter så redirecter den til forsiden og ikke til den tilsvarende post på det nye domæne?
At når man kommer ind på dødsbo.dk at man ikke når at se hjemmesiden men automatisk lander på den nye side; www.dodsbo.dk
Er det det googles masterværktøjer bliver brugt til?? Eller skal jeg skrive til unoeuro (webhoster) og bede dem om at pege det gamle domæne på det nye?
Det mest optimale er jo hvis en bruger på google f.eks eller fra et link prøver at tilgå "Side X" på det gamle domæne skal den også redirecte til den tilsvarende "Side X" på dit nye domæne så de rent faktisk får det info de ville have, men ser jo så også ud til at du har ændret hjemmesiden en del, så ved ikke om alle siderne findes på den nye side.
Kan du i UnoEuros kontrolpanel ikke opsætte en redirect på dit hoved domæne? Ellers læs denne guide: http://www.tamingthebeast.net/articles3/spiders-301-redirect.htm lav en .htaccess redirect. Den kode du genere skal tilføjes til din .htaccess fil (som wordpress også bruger, bemærk at .htaccess filen er skjult så du skal huske at vise skjulte filer i det ftp program / fil browser).
Okay, men vil der være noget forskel på hvis jeg går ind og laver en redirect via htaccess eller hvis jeg ber Unoeuro om at pege det gamle domæne hen på det nye?
Og det er lige netop det, for jeg prøvede at lave en textfil på min mac men da jeg døbte den .htaccess sagde den at filer med . var tildelt systemet og ville blive skjult. Så nu har jeg den fil på mit skrivebord men kan ikke finde den.
Og jeg aner ikke hvilken kode jeg skal skrive ind i den htaccess fil ?
Nej det vil ikke gøre nogle forskeld om du gør det via .htaccess eller via UnoEuros kontrol panel. Søg på google for at finde ud af hvordan du kan se skjulte filer på mac :)