Hvis du bruger Windows XP prof. så har du mulighed at gratis sætte op RemoteDesktop. Man skal bare huske at åbne for relevant port i routeren der hjemme.
Ellers hvis du har server i din virksomhed er der række muligheder med Remote Web Workplace som er som standard på en Small Business Server 2003.
Tak for dit svar. Skal jeg have XP-pro på den bærbar og den pc på konteret ? eller er det nok med den på kontoret som er den jeg ønsker at styre med den bærbar ?
Der findes mange måder at remote på... Som de andre snakker om har Windows XP Pro det indbygget... Der er osse VNC (som er en ide at kører over en ssh tunnel) Netop remote (Dansk og virker meget godt osse over modem)
Det er ikke nødvendigt at have XP Professional på den maskine der skal kobles op fra, kun på den der skal kobles op til. Windows XP Home er nok på den maskine der kobles op fra.
En udmærket metode er også www.logmein.com (free modellen) Den er meget hurtigt i forhold til mange andre free remote systemer, du har en 256kb kryptering på forbindelsen og den har en del andre smarte funktioner som feks. en reset mulighed hvis lortet virkelig hænger. Og hele herligheden koster gratis..
Jeg bruger det ret meget (dog for det meste storebroderen som hedder IT Reach) men har aldrig haft problemer med free versionen som jeg kører på min egen stationær. Sammen med gratis Hamachi (også fra dem ) har man en udmærket low budget VPN løsning.
Tak for jeres respons. Jeg søger efter en god løsning det behøves ikke være en low buget løsning ( shit nu bliver jeg nok slagtet) Men jeg ønsker en god og pålidelig løsning.