Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forhandlere-hvad hedder det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. May 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe mig videre. Jeg står med et produkt indenfor hestesportsmarkedet, som jeg gerne vil sælge på Internettet. Det specielle ved produktet, er at der er tale om et customized produkt, som tilpasses kundernes ønsker ud fra et konfigurationsprogram på min hjemmeside.

En markedsundersøgelse, jeg har gennemført viser dog, at op mod 30% af de potentielle kunder vil have en mulighed for at se produktet IRL før de beslutter sig til et køb. Derfor vil jeg gerne have mit produkt ud i rideudstyrsforretninger så kunderne kan se det, og afgøre, om det har deres interesse.

Når de har besluttet sig for et køb kan de gå ind på min hjemmeside og tilpasse produktet til deres behov og ønsker. For virksomhederne vil der naturligvis være tale om at de får X antal % provision for hvert køb, der følger efter en fremvisning i deres butik (der vil på bestillingen skulle angives, hvor de evt har set trensen henne).

Da jeg gerne vil have noget litteratur om dette emne er mit spørgsmål, hvad denne type af marketing hedder, hvor produkterne fremvises i butikker- dog uden at butikken direkte sælger disse? Håber der er nogen der kan hjælpe

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Jeg ville kalde det Show Rooms. Altså steder, hvor folk kan gå hen og se varen uden nødvendigvis at kunne købe den der.
Tilmeldt 14. May 07
Skrevet kl. 12:56
Ok tak, tror nu ikke så meget, det var det udtryk jeg var på udikg efter. Ville gerne bruge ebsco databasen med videnskabelige artikler på engelsk til at finde relaterede artikler....måske der er andre, der ved hvad udtrykket hedder:)
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 13:03
Hej

Ser det lidt som den model SD Data bruger til at sælge deres Vega bærbare computer gennem forhandlere. Her for hver forhandler bare deres egen konfigurations side, som de så kan ligge på deres hjemmeside.

Det er lidt samme model, du skal bare være sikker på at kunden faktitsk henviser til der hvor han har set den, ved at tilbyde hver forhandler deres egen konfigurations side er du over det problem.

Tilmeldt 14. May 07
Skrevet kl. 13:23
Alletiders...ja du har nok ret i, at hver enkelt forhandler burde have en URL for at sikre sig, at kunderne virkeligt henviser til den forretning hvor de har set trensen. Ellers kan man nok ende op med nogle forretninger, som hen ad vejen melder ud at de ikke har interesse i produktet, hvis deres kunder ikke henviser til dem ved bestilling.

Men en term har vi endnu ikke fået på begrebet:)

Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 16:36
Forhandler er vel et meget godt udtryk er det ikke?.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12932
Skrevet kl. 17:27
Jg vil mene er der er tale om en form for kommision!

Ravn

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)