Er der nogen som kan bekræfte eller afkræfte dette? Hvis man køber en shop løsning hvor man lejer den men betaler for et år ad gangen og kontrakten siger 24 måneder med en opsigelse på 3 måneder, er dette så korrekt lovmæssigt? Jeg har så fået fortalt at man højest må binde for 1 månede.. Hvad siger lovet i denne situation? Situationen er at jeg er meget utilfreds med virksomheden som har udbudt denne shop. Og vil finde ud af mine muligheder for at slippe ud med evt. Lidt penge retur fra det indbetalte... Har betalt for de 24 mdr. Håber på nogen kan hjælpe mig i denne sag Mvh. |
"Loven" siger, at der i ret udstrakt grad er aftalefrihed mellem 2 professionelle parter.
I visse tilfælde, hvor der er et særligt beskyttelseshensyn (et offentligt beskyttelseshensyn eller hensyn til en formodet svagere part), kan aftalefriheden være begrænset af den ene eller anden regulering - noget der typisk gælder i forbrugerforhold.
Jeg kan næsten ikke forestille mig, at der skulle være nogen lovbestemte begrænsninger, som forhindrer en bindingsperiode på 24 måneder og en opsigelsesfrist på 3 måneder.
Ja, så skulle det være ud fra nogen betragtninger om at sikre den frie konkurrence, men det vil kræve, at udbyderen har opnået et monopol i markedet - Det er vi så vidt jeg ved ikke ude i (endnu).
Hvis du finder ud af, at der er aftalebegrænsning på det område, vil jeg gerne vide det.
Jens.