Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af hvidevarer fra Kina

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan fungerer det når man gerne vil have købt nogle vareprøver fra Kina? Det er første gang jeg skal importere fra et ikke-eu land. Jeg vil ikke lyde som en idiot når jeg tager kontakt til den pågældende virksomhed.

Jeg ønsker at vide pris, mål og om det er muligt at få eget navn på.

Hvad er jeres erfaringer med import af varer (helst hvidevarer) fra Kina?

På forhånd tak :)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

JBS INVEST:
Jeg ønsker at vide pris, mål og om det er muligt at få eget navn på.

Jeg synes du er nødt til at spænde hjelmen - skal vi gætte din leverandørs priser, mål og muligheder???

Kan slet ikke se du skulle blive eller lyde som en idiot ved at spørge en leverandør om hvad de kan tilbyde, eller for den sags skyld specificere dine krav/ønsker. Det jo den mest alm. indkøbs proces i verden...

Se at komme igang...  Wink

Husk lige der er regler omkring import af elektronik m.m. fra Kina...Husk du hæfter med produktansvar som første "person" efter import fra Kina.  Spørg leverandøren (frit ham og check hvad han ved)

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

JBS INVEST:
Hvad er jeres erfaringer med import af varer (helst hvidevarer) fra Kina?

Husk at hvis du ønsker at importere varer med henblik på videresalg fra lande udenfor EU, så skal du være registreret som importør. Hvis du ikke er det, så gør du det enten samtidig med oprettelse af et CVR-nummer, eller hvis du allerede har et CVR-nummer, så udfylder du ændringsblanketten.

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tit et forholds stort minimums køb af hvert produkt, så det er jo også vigtigt at få styr på, det kan også være svært at se om det firma i kina du vil handle med er trader eller om det er en producent, det kan du evt. få en agent i kina til at hjælpe dig med.

Og ellers må man bare spørge løs, det er ikke sikkert du har fundet den rigtige leverandør ved den første du kontakter, men der er rigtig mange der laver det samme i kina så tag kontakt til et par stykker eller 3 og hør hvad de kan tilbyde og vælg den du føler dig mest tryg ved og som har de produkter der passer dig bedst.

mvh.

Martin Mose

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv købt en del mere eller mindre underlige ting i Kina, dog aldrig hårde hvidevarer.. Som der er en,d er skriver, er der regler for import af elektronik fra Kina (Og andre ikke EU-lande for den sags skyld). Varerne skal være CE-mærket og have nogle andre godkendelser også. Men det er let... Told og SKAT er i dette sjældne tilfælde din bedste ven. Ring til dem og hør, hvad reglerne er. De ved det, og kan enten svare eller henvise til et sted på deres psykopat rodede side.

Så er den del klaret.

Der er også told på varer uden for EU..

Her er vita.skat.dk din bedste ven (Næst efter told og SKAT som kan hjælpe med Vita, hvis du ikke kan finde ud af det. Det er ikke så svært, når man først kommer igang).

Hvor skal du så finde dine varer?

Her er Google din bedste ven (Men jeg gør et forsøg)

http://www.shundeexpo.com/   Asiens største messe for de varer du søger... Jubii... :)

Tag derned og snak med dem... En tur til Kina koster ikke mere end små 5000 kr. (ekskl. Visum, hotel og mad), og hvis du skal til at importere hårde hvidevarer, tænker jeg at det er en smal sag. Det giver 100 gange mere at tale med dem face to face, og du kan stille alle de tossede spørgsmål, du vil (Hvad pris, MOQ, leveringstid osv. er, er ikke dumme spørgsmål). Men vær ærlig, fortæl dem hvad din plan er. Kineserne er lige så glade for at lave business som alle andre, men de har om nogen haft besøg af mange useriøse henvendelser.

Dropshipping med Kina... No way ho say...

Det er faktisk slet ikke så svært at importere fra Kina og du behøver bestemt ikke at alliere dig med konsulenter til $$$£££ for at gøre det. Man kan komme rigtig langt ved bare at spørge andre til råds.

Jeg håber at du kommer i gang med det og ikke lader frygten/tvivlen/whatever slå dig ud. Og så håber jeg selvfølgelig også at du kunne bruge mit indlæg til noget.

Du er også velkommen til at skrive til mig, hvis du har nogle konkrete spørgsmål.

Hav en fed aften.

/Kenneth

www.kennethmundt.com

Tilmeldt 28. Jan 11
Indlæg ialt: 112
Fra  Lund & Mundt IVS Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Og med hensyn til MOQ (minimum ordre størrelse) behøver den ikke at være kæmpe stor... Langt fra endda... Står du og skal bruge 3 vaskemaskiner (Er der svært... Eller det vil sige dyrt. For du kan sagtens nøjes med at bestille 3... De bliver bare meget dyrere så), men skal du bruge 50 stk. tror jeg sagtens du kan finde noget fornuftigt.

Det kommer også an på om du vil ændre noget ved deres produkt eller om du tager det, som det er... Vil du ændre noget stiger MOQ væsentligt (Afhængigt af hvad du vil ændre).

Og så lige en sidste ting... Husk at medregne at varerne også skal sendes til Danmark... Hårde hvidevarer har det ofte med at fylde- og veje en del... Det er noget, der fordyrer din kost pris væsentlig...

/Kenneth

www.kennethmundt.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)