Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Web sites

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Har bare spørgsmål omkring web-sites..

Hvordan starter/laver man en? Hvor og hvad for programmer skal man bruge for at lave en god hjemmeside?

Ser frem til folk der har lyst til at hjælpe mig ang disse "problemer" eller som vil give en hjælpende hånd til at hjælpe min start på en hjemmeside..

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 22:09
Hvis du er helt "grøn" kan du vælge at investere i Microsoft Frontpage. Det er OK som begynderprogram og det er let at komme i gang. Desuden er der hæfter i handelsen fra forlaget Libris til under 100 kr  - med disse kan du lære det helt grundlæggende om Frontpage og hjemmesider i det hele taget.
Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 22:37
Hvis jeg var dig ville jeg starte med at læse artiklerne på www.html.dk - de giver en rigtig god basis-indsigt i HTML og CSS.
Herefter er www.udvikleren.dk et rigtig godt forum at søge hjælp til både det tekniske og det grafiske.

Håber du kan bruge linksne til noget :)

www.nfdesign.dk

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 23:34
Vil også anbefale HTML.dk til at starte ud med!, hvor du lige får noget basis viden samt indtryk af hvordan man koder det.

Dertil kan du sagtens starte ud med notepad på din computer, men kommer jo an på om du kun vil se noget visuelt og slet ikke gider at bruge tid på koderne.

Skulle du støde mod nogle kode problemer eller lign. er du velkommen til at spørge om hjælp på TestMax.dk

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Tilmeldt 14. May 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:00
Gode råd du har fået i de ovenstående indlæg men istedet for at suse ud at bruge penge på Microsoft Frontpage kan du downloade programmer herfra:

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=110

Jeg skriver selv al min kode men hvis du gerne vil have et program hvor du ikke skal tænke for meget på kode så anbefaler jeg NVU fra det ovenstående link. Gratis og super nemt at bruge til almindelige websites hvor der ikke skal være den store funktionalitet.

Du skal dog ikke gå så højt op i hvilket program du bruger. Det er for mange af os en "religion" så vi er nok alle en smule farvede i vores udtalelser omkring dette emne.

Det der betyder noget er at du virkelig gennemtænker dit indhold og den struktur du vil have på dit website. Jeg ser alt for tit websites som er lavet i en god mening men som tydeligt viser at "programmøren" er amatør. Det er en af de ting der kan få mig til at tvivle på om jeg vil handle med et firma.

Du skal tænke design, brugervenlighed, navigation og funktionalitet. Alt dette med udgangspunkt i din primære målgruppe.

Hvis du har et godt produkt/budskab at sælge så er det vigtigt at dit website afspejler dette. Du kan sagtens selv flikke noget sammen men du bør måske overveje om du bør betale dig fra det hos et firma/person der ved hvad det handler om. De penge skal du nok tjene ind igen!

Du skal også tænke dig om hvor du får dit website hostet (altså hvilket webhotel du vil have dit website hos). Der er også mange spillere på markedet men skulle jeg anbefale en så må det blive unoeuro.com hvor du får god plads og megen funktionalitet for 1 Euro om måneden (deraf navnet).

Smid en mail hvis du har brug for hjælp til choutved@mail.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)