Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Emails ender i spam

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 6. Sep 11
Indlæg ialt: 69
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg faktisk ikke klar over - jeg sender dig lige en mail :-)

Vil du skrive din mail her, for jeg kan ikke se den under din profil?

Apuls.dk: Træningsudstyr, maskiner, tøj, sko og tilbehør, til alle former for træning.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 11:00

Fremover kunne du evt. teste om du bruger æ, ø og å i dine emneoverskrifter i dine mails? Dette er ofte en faktor som spamfiltrer fanger mails på.

Med venlig hilsen
Kathrine K. Svendsen,
Danhost

Tlf.: 87 11 87 87
salg@danhost.dk

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra København
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 211
Fra  Bravo Media ApS - Webbureau Skrevet kl. 12:22

Hej Apuls,

Jeg er ikke helt inde i hvilken form for system du bruger til at sende dine nyhedsmails/salgsmails med, det lyder som om du bruger et mail program der kom sammen med din shop eller dit hosting selskab

Min erfaring har været at den bedste løsning er at benytte et dedikeret mail program som fks. mailchimp.com til dine nyhedsmails da de ligger meget arbejde i at sikre at deres mails kommer ud til modtageren.  Eller helt at lave dit eget mail program fra bunden af.

Ellers skal du være opmærksom på at skriver du en masse CTA (Call to action) lir i din mail så er din chance for at blive smidt i spam højere, dette gælder både i din titel men også i selve teksten.

du bliver penalized hvis din e-mail hovedsagligt består af billeder

-

Peter

Fra Vejen
Tilmeldt 22. Mar 11
Indlæg ialt: 373
Fra  MailPlatform Skrevet kl. 00:18

Hej Apuls.dk,

Det er umuligt at levere 100% i indbakken.

Blot for ikke at skuffe nogens forventninger, men man kan komme meget tæt. Specielt med transaktionelle mails eller rigtige mails fra et mailprogram etc.

Når du bruger en hosted mailserver, skal de have styr på dit primære domæne, men mange sender fra et andet domæne end deres primære, og glemmer at "få lov" til det med SPF og DKIM (nederst på denne side: http://mailplatform.dk/priser-og-pakker/ kan du læse mere om SPF og DKIM).

Og uddybende i denne artikel, som jeg har skrevet for vores virksomhed MailPlatform.dk:

http://mailplatform.dk/artikler-presse/sadan-undgar-du-din-email-ender-som-spam/

Herudover har dit hosting firmas omdømme også meget at sige. Er du på en mailserver som andre bruger til nyhedsbreve - og ganske ukritisk bare sender til "gud og hver mand". Uden nogen form for list hygiejne, dvs. at gamle adresser fjernes (for ikke senere at ende so spam-traps) - og så videre. Mange mindre hosting firmaer har slet ikke styr på dette.

Vi agerer faktisk SMTP afsender for flere virksomheder, der bare VIL have deres ordrebekræftelser og andet frem fra deres online shop. Fordi det med mail deliverability slet ikke er så nemt enda.

Prøv f.eks. at brug mailserveren hos din linie-udbyder, TDC, fiberselskab eller lignende - eller skift til Google Apps - så vil du helt sikkert opleve noget positivt for dine helt normale og håndskrevne e-mails.

Kim

Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:56

Hej

Jeg har arbejdet med e-mail optimering i 4 år efterhånden, og grunden til at ens email kan havne i spamfilteret kan være pga. rigtig mange ting. Bare lige for at nævne et par stykker:

Subjektlinjen
Undgå de typiske spam ord og speciel tegn
http://kb.mailchimp.com/article/how-spam-filters-think

Html koden
Hvis din kode er alt for dårligt skrevet, og ustruktureret (fx lavet direkte via word -> html)

IP adresser
Ingen IP adresser i mailen, hverken i forbindelse med CTA links, eller URL's på billeder, det plejer at blive betragtet som phising

Billeder vs. tekst
Ikke helt så stor en faktor, men det kan stadig have noget at sige, er mængden af billeder i forhold til mængden af tekst. Hvis mailen kun består af et stor billede, vil chancen for det vurderes som spam være meget størrer.

Din SPF record
Det er en god ide at registrer den ip adresse som du sender udfra i din SPF record på dit domæne

Datakvalitet
Hvis en alt for stor mængde af din modtager liste hardbouncer når du sender ud, vil nogle gateways synes at dataen er så dårlig, at du vil blive stemplet som spammer.

Mvh

Rasmus

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 21:24
Side 2 ud af 2 (16 indlæg)