Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken type referencer kigger du efter?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej friske amino'er,

Jeg har fået anbefalet referencer på min hjemmeside, og selvfølgelig skal der det på. Havde ikke tænkt så megt på det før, da jeg ved mine kunder er meget glade og tilfredse med de opgaver, med det ved nye potentielle kunder der tjekker min hjemmesideud  jo selvfølgelig ikke, så kan godt se, at det er jeg nødt til og have med, da det jo også giver noget troværdighed

Det jeg laver er tryksager og reklame til rigtigt gode priser, hvor jeg går meget op i en god service, og mine kunder er primært iværksættere og mindre virksomheder.

Det jeg så skal høre alle Jer gode iværksættere om er, hvis I skulle have lavet tryksager/reklameopgaver, hvilket type referencer ville vægte mest hos Jer, hvis I tjekkede min hjemmeside ud, og her tænker jeg på, om det ville være bedst med:

- logoer på de forskellige kunder?

- udtalelser fra tilfredse kunder?

- billeder af tidligere løste opgaver?

Ang. logoerne tænker jeg, at fordelen ved det kunne være, at man kunne se alsidigheden i de kunder, jeg har, da det er meget blandet, men samtidig tænker jeg, at udtalelser nok vægter lidt mere.

Og der er jo også muligheden med og ligge billeder ud af løste opgaver, men da mine kunder er meget forskellige, så er opgaverne og udførelsen af dem det jo også, så det er lidt svært og illustrere uden og ligge rigtigt meget ud.

Men hvad ville vægte hos Jer, hvis I ledte efter en til og lave Jeres visitkort, annoncer mm?

På forhånd tak :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 17:41

Lige præcis mht. grafiske opgaver ville jeg kigge på tidligere løste opgaver. Og helt optimalt med en kommentar fra kunden ved siden af. f.eks. logoet.

Hvis du vil gøre det rigtig let for en helt nystartet iværksætter, så lav en guide til hvordan man sætter en trykfil op.

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

Fra Svendborg
Tilmeldt 13. Jan 10
Skrevet kl. 18:03

Hej Michael,

og mange tak for dine tanker omkring referencer.

grundig massør:
Lige præcis mht. grafiske opgaver ville jeg kigge på tidligere løste opgaver. Og helt optimalt med en kommentar fra kunden ved siden af. f.eks. logoet.

Ok det lyder godt. Har nemlig tænkt meget i, om man helst ville se løste opgaver, eller se hvilken type kunder, jeg lavede opgaver for, men der ville du helst se tidligere opgaver og gerne med kommentar. Det lyder godt, den tager jeg til efterreetning :)

grundig massør:
Hvis du vil gøre det rigtig let for en helt nystartet iværksætter, så lav en guide til hvordan man sætter en trykfil op.

Rigtig god ide! Og får godt nok tit PDF'er der er lavet helt hen i vejret, så det var en god ide, og kunne undgå en del spildtid.

Tak og god aften :)

Fra Hyrup
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 266
Fra  BRIGITTA MATHILDE Reolmontøren Skrevet kl. 19:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey.

Jeg er personligt typen der ikke hænger sig ret meget i skrevne udtalelser fra kunder.
Jeg vil meget hellere se eksempler på udførte opgaver - i dit tilfælde både logoer og billeder.
Så har man mere en idé om alsidighed og kreativ evne hos den der udfører arbejdet.

Så - billeder, billeder og billeder.

Søs

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:06

Jeg er meget forsigtig med referencer på mine hjemmesider. Jeg kigger aldrig selv efter referencer hos andre. Specielt kunders udtalelser er noget, jeg ikke finder troværdigt, for man kan altid opfinde fiktive udtalelser.

Der har også været en tendens til, at nye webdesignere har søgt referencer som besat for at bevise, at de trods alt har haft kunder. Store firmaer finder det ikke nødvendigt med referencer, så hvorfor reklamere med, at man er et lille firma? Ja, jo, man kan godt finde store firmaer, der har referencer, men ikke så mange som små firmaer...

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Poul Madsen:
Store firmaer finder det ikke nødvendigt med referencer, så hvorfor reklamere med, at man er et lille firma?

Hvis jeg skal vælge mellem to grafikere, som jeg ikke kender, og den ene viser nogle flotte eksempler på tidligere arbejder, mens den anden viser en række logoer for nogen, de tidligere har løst opgaver for, så er jeg ikke i tvivl om, hvem jeg vælger.
Jeg vælger selvfølgelig den, som bedst overbeviser mig om, at hun kan løse min opgaver - og det ser jeg altså lettest ved at se konkrete arbejder.

Venlig hilsen

Hans

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 20:19

Mathilde Andersen (Søs):
Jeg er personligt typen der ikke hænger sig ret meget i skrevne udtalelser fra kunder.

Jeg har det på helt samme måde og det på trods af at jeg selv har det på min egen hjemmeside.

En anden ting man også skal huske på hvis man vælger at have udtalelser fra kunderne på sine referencer, er hvis en kunde så ikke ønsker at udtale sig.

Du kan se mine referencer her

Det behøver der ikke være en dårlig årsag til. Kunden bryder sig måske bare ikke om konceptet eller også fik man ikke lige spurgt.

Men skal man så bruge den reference selvom den står uden udtalelse blandt en masse referencer med udtalelser? En udenforstående vil måske stille spørgsmålstegn ved om denne kunde var utilfreds med det produkt du har leveret.

Hvis jeg skulle ud i et redesign af min gamle side, så ville jeg undlade dem.

Mathilde Andersen (Søs):

Jeg vil meget hellere se eksempler på udførte opgaver - i dit tilfælde både logoer og billeder.

Lige præcis, det er det vigtigste i forhold til valg af leverandør fra en kreativ branche.

Med venlig hilsen

Tommy

Ps. Jeg vil lige gøre opmærksom på at jeg ikke længere tager kunder ind til webdesign og tryksager, så det var altså ikke for at score nogle billige eksponeringer, at jeg viser mine referencer her. Det er udelukkende for at illustrere hvad jeg snakker om.

Fra Svendborg
Tilmeldt 13. Jan 10
Skrevet kl. 09:12

Hej Søs,

og tak for dit svar :o)

Mathilde Andersen (Søs):
Så har man mere en idé om alsidighed og kreativ evne hos den der udfører arbejdet.

Kan høre det helt sikkert er mere billeder end udtalelser, du går efter, da billederne burde sige nok i sige, det der skal siges. Super :)

Tak og god dag til dig :)

De bedste hilsner

Charlotte

Fra Svendborg
Tilmeldt 13. Jan 10
Skrevet kl. 09:29

Hej Poul,

og tak for dit svar :)

Poul Madsen:
Jeg er meget forsigtig med referencer på mine hjemmesider. Jeg kigger aldrig selv efter referencer hos andre. Specielt kunders udtalelser er noget, jeg ikke finder troværdigt, for man kan altid opfinde fiktive udtalelser.

Kan godt høre flest siger mere billeder end kundeudtalelser. Og som du siger ikke altid lige troværdigt. Jeg snakkede med en netværkspartner på et tidspunkt, som havde en del kurser og foredrag, og jeg som fagidiot kunne jeg jo ikke lade være med og bemærke, at han havde rigtigt flotte annoncer, som der også var en del udtalelser på, både fra kursiter og tv. Og uden så meget som og skjule det, sagde han så, at han havde da bare fundet på det hele selv! Så er personligt ikke så meget for skrevne referencer pga min oplevelser, men vidste ikke, om andre gik meget efter det, så derfor jeg lige ville høre ad her, men kan godt høre, at de ikke lige er i så høj kurs ;)

Poul Madsen:
Der har også været en tendens til, at nye webdesignere har søgt referencer som besat for at bevise, at de trods alt har haft kunder. Store firmaer finder det ikke nødvendigt med referencer, så hvorfor reklamere med, at man er et lille firma? Ja, jo, man kan godt finde store firmaer, der har referencer, men ikke så mange som små firmaer...

Jeg har oplevet det samme med grafikere. Har mistet opgaver på, at andre grafikere for og få referencer har tilbudt og lave logo'er mm gratis, og det er jo lidt svært og konkurrere med ;) Og havde faktisk ikke tænkt på det før, men ja du har da ret i de store firmaer har sjældnere referencer end de små. Måske de store har tilliden til det de laver, hvor de små gerne vil vise, at de har altså kunder og at de er gode nok. Hm havde faktisk ikke tænkt på det før, det satte lige lidt tanker i gang :)

Men tak for dine tanker omkring referencer, og hvad du kigger efter, og en rigtig god dag til dig :)

De bedste hilsner

Charlotte

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:43

referencer på siden bruges tjekker op kunden levere bruger jeg dem til , jeg vil bestemt ringe til dem som står referencer på siden især vis jeg ikke er hel sikker på de kan levere sit produkt vis dine referencer ikke svare når man ringer eller de slet ikke findes er der stor chance for det er opdigtet referencer der er på siden, det skaber mistillid så hver sikker på de svare ellers vælger nogle dig ikke , jeg ville vælge dig fra i hvert fald

jeg går dog også meget op i der vises der kan noget på egen side , der er det lige så meget jeg kan se dit cvr nummer og du er fremme med alle kontakt info

din side må gerne være stop fuld med flotte ting du kan levere for hvad en anden har på siden skal jeg ikke have for det har en anden jo

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)