Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dørmandsvirksomhed kræver IKKE autorisation

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 152
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter meget debat, og tvivl om hvorvidt vi er et seriøst firma kan vi nu fastslå endeligt. Dørmandsvirksomhed kræver ikke autorisation jf lov om vagtvirksomhed. Tilladelses og bevillingskontoret i sønderjylland, samt politiet er enige om at loven om vagtvirksomhed ikke beskriver funktionen som dørmand, eller dørmandsvirksomhed. Alle dørmænd skal selvfølgelig have autorisation som dørmand. Altså dørmandskort. Men en godkendelse af rigspolitiet kræver de ikke af en dørmands virksomhed.  Håber dette kan stoppe alle de tvivlere , og samtidig oplyse andre der ønsker at starte op.

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 07:48

Det tror jeg da nok, jeg har et par kammerater der bliver kede af at høre. De har i hvert fald betalt de 5000 kroner en autorisation koster,  - som ifølge det lokale politi var påkrævet for en ren dørmandsvirksomhed. 

Tilmeldt 30. Jan 12
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 08:29

Folmand:
Det tror jeg da nok, jeg har et par kammerater der bliver kede af at høre. De har i hvert fald betalt de 5000 kroner en autorisation koster,  - som ifølge det lokale politi var påkrævet for en ren dørmandsvirksomhed.

du er underlagt lovens regler om vagtvirksomhed, når du driver selvstændig virksomhed, og opfylder følgende betingelser:

1. Når personer i virksomheden enten ved egen eller ansattes tilstedeværelse, ved brug af hunde eller ved tv-overvågning fører tilsyn med privates område eller områder, hvortil der er almindelig adgang,
  2. Når virksomheden udfører værditransporter
  3. Når virksomheden udøver beskyttelse af andre personer
  4. Når virksomheden modtager og behandler alarmsignaler fra overfalds- eller indbrudsalarmeringsanlæg
  5. Når virksomheden fører kontrol med andres virksomhed som nævnt under punkt 1- 4. 

Punkt 3 er udarbejdet, og menes som Nær person beskyttelse. Livvagt etc.. Dørmands virksomhed er ikke underlagt dette. Syd og sønderjyllands politi, midt og vestsjællands politi, samt sydsjællands og lolland-falsters politi mener det samme som tilladelses og bevillingskontoret i sønderjylland. Jeg kan ikke sige at der ikke har siddet nogen og sagt det modsatte til dine kammerater. Jeg betaler også en autorisation når økonomien er blevet lidt bedre. Alt andet ville være tosset. Der er bare ikke noget lovtekst der kræver dette.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 08:52

Så længe ens virksomhed leverede ydelsen VAGT til anden part så var du krævet en Aut.. Hvornår er der kommet en ændring på det? Den eneste måde jeg husker man slap for at få en Aut. var hvis det var egenvagt, også var man ikke underlagt vagtloven.

Tilmeldt 30. Jan 12
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 09:25

BruunMedia:
Så længe ens virksomhed leverede ydelsen VAGT til anden part så var du krævet en Aut.. Hvornår er der kommet en ændring på det? Den eneste måde jeg husker man slap for at få en Aut. var hvis det var egenvagt, også var man ikke underlagt vagtloven.

Vagt er ikke en beskyttet titel. Dvs at en virksomhed kan i realiteten selv ansætte folk med titlen vagt. Vagt giver dig ikke flere beføjelser end den almene borger.

Jeg holder mig til de seneste dages kommunikation med politiet samt tilladelses og bevillings kontoret.

På blanketten hvor du søger autorisation er der ikke beskrevet noget omkring dørmands arbejde. politiet oplyser så at dette er det man holder sig til. Vil ikke diskutere jura eller andet. Oplyser blot hvad jeg ved og hvad jeg har fået af vide af myndighederne.

Fra Brørup
Tilmeldt 20. Jul 11
Indlæg ialt: 500
Fra  KitchenTech ApS Skrevet kl. 10:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Et dørmandsfirma der ikke smider de 5.000 en aut. koster, er IKKE seriøst i mine øjne.

Jeg ville straks undres over om ejeren mon overhovedet KAN blive godkendt?

At du "ikke har penge til det lige nu", skriger da desuden til himlen om at dit firma slet slet ikke er seriøst endnu.

Vil du have flere kunder, er du på gale veje. De 5.000 er den bedste investering du kommer til at gøre - så kom igang.
Tilmeldt 30. Jan 12
Fra  sikkerhedsteamet Skrevet kl. 11:00

At jeg ikke har 5000 kr pt til en autorisation, hænger sammen med indkøb af udstyr og diverse forsikringer. Og det er muligt at nogen finder det seriøst, eller mere seriøst at være autoriseret og det kommer. Men jeg køber heller ikke en motorcykel fordi det sender signal om at man har råd til en hel masse.  Autoristationen er ikke lovpligtig ved en dørmands virksomhed, så pt er den ikke på tegnebrættet. Så kan du så kalde mig hvad du vil, og tro hvad du lyster. Hvorvidt din tvivl om at jeg kan blive godkendt, er det jo op til dig at mene det. Tanker er toldfri

Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:45

Hvor ville jeg ønske jeg havde læst dit indlæg Lars, inden jeg havde brugt 3 uger på at vente svar fra Rispolitiet.

Her fik jeg af en meget venlig betjent bekræftet samme som du har skrevet, nemlig at man ikke behøver autorisation hvis man KUN driver dørmandsvirksomhed, kravet er blot at alle medarbejdere er godkendt.

Så dette svar blev bare lige en anderkendelse af dit indlæg.

//Michael 

Tilmeldt 4. Jun 12
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 10:57

Dette passer altså ikke, hvis du levere en ydelse som vagtfirma, skal du have en aut. uanset hvad vagtopgave går ud på.

Egne vagt som er ansat af disko. / bar skal ikke have en aut.

Hvordan vil du lige få dine vagter godkendt ? som enkelt personer med dørmandskursus ? eller i firmaet?

Ingen af delene kan lade sig gøre da de er ansat i dit firma og du kan ikke få godkendt noget personale hvis du ikke selv er godkendt, for hvem skulle de ansatte godkendes til ? bageren nede på hjørnet ? Nej vel, det er til dit firma som allerede skal være godkendt.

SÆLG din bil helt gratis på www.e-bil.dk

Har din bil tandrem? se vores database med over 1000 bilmodeller.

Tilmeldt 23. Aug 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:11

e-bil.dk,

Det er jo netop der forskellen er, en dørmandsvirksomhed levere IKKE vagtydelser, men dørmandsydelser. Man skal som dørmandsvirksomhed ikke have godkendt sine ansatte, de skal blot have deres autorisation på plads, det er så dit ansvar som arbejdsgiver at sikre det, præcis som på et diskotek, hvor det er bevillingsholderen der skal sikre sig dette.

Dog understregede den flink betjent fra ris politiet at det er et krav, at ejeren af virksomheden selv er autoriseret som dørmand (hvilket jeg er, gennem en del år efterhånden) og så må de ansattes tøj ikke være påtrykt "VAGT" eller "SECURITY" det SKAL være påtrykt "Dørmand" samt enten mit firmas navn eller min kundes navn (Diskoteket)

--

Michael 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)