Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimere hjemmeside til at blive fundet på konkurrenters navn

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-kyndige,

Jeg arbejder p.t. frivilligt på at få skabt en god hjemmeside og god SEO på en hjemmeside for en upcomming friskole i mit lokalområde. Jeg har styr på titler og beskrivelser, men jeg ønsker også at vi bliver fundet på søgninger efter andre skoler i området.

Lad os sige at "min" skole hedder Hulaby Friskole, men jeg vil også gerne findes på Buleby Friskole, Landby Skole og Kyllingeby Friskole. Hvordan gøres dette?

Jeg er i gang med at oprette undersider med beskrivelser af de forskellige andre skoler i området. Er det så bare at linkbuilde via fora, linkdatabaser og artikeldatabaser med keywords pegende direkte hen på undersiderne for de forskellige skoler? Eller hvordan skal den skæres?

Med Venlig Hilsen

Morten

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 12:39

Ja, undersider for de pågældende skoler, men masser af tekst og informationer for de pågældende skoler, og links med rette ankertekst skal der til.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:07

Hejsa

Nu blev jeg da en smule nysgerrig, er det tilladt at BRUGE andres/konkurrenters "forretning" på ens eget website uden at få lov til det ?

Best regards

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:22

Tak for svar Koludabyg...

Kim: Jeg går da ud fra at det er lovligt såfremt man ikke skriver noget usandt om "konkurrenten"..

Er der nogle som er inde i reglerne for dette?

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:54

Jeg ved der er nogle retningslinjer for google's kampagner ift. konkurrenter - men om de går på tværs af det organiske resultat kan jeg ikke rigtig finde dokumentation for. Men hvad er din tanke mht. SEO og dine "konkurrenter" ?

Online manager

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 18:58

mathdue:

Jeg ved der er nogle retningslinjer for google's kampagner ift. konkurrenter - men om de går på tværs af det organiske resultat kan jeg ikke rigtig finde dokumentation for. Men hvad er din tanke mht. SEO og dine "konkurrenter" ?

Tanken er at hjemmesiden ikke kun skal findes på søgninger efter "min skoles navn", men også efter kyllingeby, osv. Altså de omkringliggende skoler og friskoler. Dvs. vi skal dukke op på søgninger på "konkurrentens" navn...

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 19:00

Læste dit afsnit 2.. Ja, det er den rigtige måde at gøre det på mht. at blive synlig når der søges på dine konkurrenter.

Det du kan gøre mht. retningslinjerne, er Google's kære tale omkring "sund fornuft". Kan du med sindsro forklare, hvad du har gjort, til et websted, som du konkurrerer med. Vil dette hjælpe mine brugere? ville jeg gøre dette, hvis ikke der fandtes søgemaskiner?

Sålænge du sørger for denne kvalitet på dine sider om skolerne, så er du efter min bedste overbevisning helt inden for rammerne om lov, moral og etik:).

Online manager

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:00

Undersider på ens site med key words fra konkurrent navne er vel ikke ulovlig ?

I forbindelse med adwords annoncering ser jeg da masser der bruger "nøgleord" fra konkurrenter.

Men der må være nogle lægfolk herinde ?

Wink Forøvrigt "tak" Morten - for den 1 (ene) stjerne sidst, håber ikke du dennegang "beriger" mig med en sådan en gang til.

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:03

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Undersider på ens site med key words fra konkurrent navne er vel ikke ulovlig ?

I forbindelse med adwords annoncering ser jeg da masser der bruger "nøgleord" fra konkurrenter.

Men der må være nogle lægfolk herinde ?

Wink Forøvrigt "tak" Morten - for den 1 (ene) stjerne sidst, håber ikke du dennegang "beriger" mig med en sådan en gang til.

Ib Abildgaard

Råd & Mal 

Hej Ib,

Jeg sender dig en PM omkring den ene stjerne... Det skal vi ikke diskuttere i denne tråd..

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:03

mathdue:

Læste dit afsnit 2.. Ja, det er den rigtige måde at gøre det på mht. at blive synlig når der søges på dine konkurrenter.

Det du kan gøre mht. retningslinjerne, er Google's kære tale omkring "sund fornuft". Kan du med sindsro forklare, hvad du har gjort til på dit websted som kan ses som konkurrence. Vil dette hjælpe mine brugere? ville jeg gøre dette, hvis ikke der fandtes søgemaskiner?

Tak for svaret... Jeg tænker lige over den sunde fornuft ;)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)