Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright på tekster på hjemmeside

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lurks in the dark:
Og til dig Esben det er tekster der er blevet stjålet her ikke billeder, hvilket i et eller andet omfang er mere skadeligt :-)

Tror lige jeg bliver nødtaget til at gentage trådstarters ord: "den ene har sågar kopieret hele sideopsætningen med billeder og det hele."

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Mikkel Mikjær Christensen:
Google kan godt se forskel på hvem der har kopieret det og hvem der ikke har ;)

Og det er du 100% sikker på? Hvad så hvis en af kopisternes hjemmeside er ældre, har højere trust etc.?

Korrekt, jeg var så fræk at gøre mig den antagelse at hvis han er dygtig nok til at folk gider kopiere hans arbejde så har han også højest trust hos Google ... det er ikke nødvendigvis tilfældet, men før vi har fået sat navn på synderen er det svært at tage højde for. (det var ikke en opfordring til at nævne det, det vil være imod amino's regler - så lad være med det)

Fra Blenstrup
Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 19:57

Jeg kom i sin tid ved en fejl til at kopiere 5 tekster fra en anden, fordi jeg havde fået sat mit RSS-feed helt forkert op på en wordpress-blog, ejeren reagerede med at sende mig en regning på brug af hans tekster, og det virkede :-) Forstået på den måde at jeg fandt ud af jeg havde begået en fejl, fjernede teksterne samt fandt ud af en passende kompensation for hans ulejlighed (læs: penge). Og sådan er det, når man laver rod og dumheder, så koster det, og det er helt rimeligt, lærepenge kaldes den slags :-)

I dette tilfælde HAR du allerede gjort dem der krænker din ophavsret opmærksom på problemet, men de har ikke reageret, lad mig derfor foreslå at du sender dem en regning, en god artikel kan man sagtens sende en faktura på et par 1000 for, og for opsætning, ide og billeder kan man hurtigt få stykket en 15.000 kroners faktura sammen udfra standardpriser i branchen, og så må de jo ryge til inkasso hvis de ikke betaler.

For her er åbenbart ikke tale om en fejl, eller en dumhed, men bevidst snyd, og den slags skal NAKKES! :-)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)