Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg som udbyder ikke velkommen?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Kære team freelancer. 

Indrømmet, jeg har kun fået løst 10 opgaver på freelancer og for omkring 20.000 kr., så min erfaringer med freelancer kunne være større.

På elance.com, (som er den jeg har størst erfaring med), har jeg fået løst opgaver på snart 1 mill. kroner. Ikke bare for mig selv, men også for andre, som projektleder. 

Baggrunden for at skrive dette indlæg, er netop at jeg ofte vælger elance istedet for freelance fordi, det bare er meget nemmere. 

Fokus områder:

Når jeg ankommer til forsiden, syntes jeg egentlig at denne lille box, taler for sig selv:

Kun 30 opgaver, mens der er ikke mindre end knap 10.000 freelancere. 

Jeg syntes der er alt for meget fokus på freelancerne ifht. til udbyderne. Havde der nu været 10000 opgaver, skulle freelancerne nok selv komme til. 
Jeg medgiver dog at der er kommet lidt forbedringer for udbyderne i forhold til for 1-2 år siden.

Både freelancer og udbyder?

Som jeg ser det, så er der fokus på at jeg både kan agerer som udbyder og freelancer, og da der er fokus på freelancer, bliver udbyder rollen "gemt lidt væk". 

Nå men for at jeg ikke bare vrøvler, så lad mig vise det i stedet.

1. Den røde boks fortæller jeg har en opgave der ikke har modtaget karakter endnu. Faktum er vi skiltes som venner og jeg fandt en anden. Men jeg vil ikke give karakter for det. 

Men det er en irritationsmoment for mig

2. I forsøger at sælge mig et plus medlemskab i højre side. Jamen jeg er allerede plus, det burde systemet kunne genkende.

3. Reklamerne er en del af gamet, det overlever jeg intet problem. Problemet er at ved ankomst til forsiden, så er der så mange forskellige "call to action" at jeg begynder at svede. Der er ganske enkelt for meget på alt for lidt plads.  

Kort sagt, det er uoverskueligt. 

4. Og her kommer det største "problem" for mig. 

Nyeste freelanceopgaver
Nyeste stillinger
Freelancere
Amino plus opgaver
Amino plus stillinger
Åbne opgaver
Åbne stillinger
Freelance kategorier

Ja undskyld, men alt overstående er interessant for de 10000 freelancere og ikke mig der ønsker at oprette en opgave.

Jeg vil have mulighed for følgende:

Søge freelancere efter skills og karakter m.m. som fx. freelancer "boxen" hvor det er via kategorier eller søgefelt som der jo er i kategorierne som fx. her: http://www.amino.dk/freelancer/user/search_users.aspx?catid=5

5. Ikke et eneste sted kan jeg på forsiden lave en søgning efter freelancere.

6. Når jeg vælger en kategori som her: http://www.amino.dk/freelancer/user/search_users.aspx?catid=5 , jamen se lige hvem der kommer ind som nummer 6. 

Og her kommer pointen igen. Man er både freelancer og udbyder. 

Det betyder at jeg fx. også er reg. som freelancer og vises her.
Det betyder at jeg er tvungen til at vælge en kategori og derfor modtager mails når der er nye opgaver i min kategori.
Det betyder jeg i dropned området i menuen også har punkter til freelance administration.

Alt i alt en masse ting, der gør brugen som udbyder rimelig svær.

At systemet har registreret en som både udbyder og freelancer, kan jeg leve med. Men det er ikke holdbart at systemet ikke ved at jeg fx. kun er der for at købe en varer og laver oplevelse efter dette.

7. Ja faktisk overalt forsøger i at sælge mig et plusmedlemskab :), selv i drop ned menuen.

Jeg kunne egentlig godt blive ved, men så er vi i småtingsafdelingen. Af overstående er der sikkert ting jeg har misforstået, men det er den oplevelse jeg har. 

Alt i alt, så hører og ser jeg tråde med freelancere der beklager sig, over kvaliteten af udbydere. Måske skyldes det at der ikke er nok, fordi systemet mere ligner et freelance kartotek end noget andet.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 13:13

Spot on!.
Amino freeelancer blev for nylig forbedret, men der er stadig plads til flere forbedringer.

Jeg er også træt af at få tilbudt at købe et Plus abonnement, når jeg allerede har købt det.
En anden ting, er profllerne derinde. De har en meget grim url, den kunne jeg godt tænke var lidt mere søgemaskine venlig.

 iPhone 6

Fra Roskilde
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 550
Fra  Kolind Media Skrevet kl. 13:29

Du rammer rigtig godt her, Boysen. 

Der er rigtig meget fokus på Freelancere, og derfor bliver det en smule sværere at være udbyder. Udover den grønne knap på forsiden "Udbyd en opgave" så er der ikke rigtig noget for Udbyderen. 

- Fantastisk indlæg :) 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Boysen

Du har helt ret.
Da vi startede freelancer, så var vores fokus at få en masse freelancere, da det var den vigtigste opgave at starte ud med.
For en freelance service uden freelancere er ikke interessant for nogen.

Det sidste år, da vi havde fået nok freelancere, har vi stille og roligt ændret fokus mod at få flere opgave.
Det er en proces der ikke er færdig, da jeg har en lille milliard ting at lave.
Dertil har min fokus på at gøre freelancer mere let at bruge, taget rigtig meget af min tid.

Du har oprettet dig på freelancer for lang tid siden og derfor ikke opdaget at nye opgaveudbydere ikke behøver at vælge kategorier eller noget som helst andet når de opretter sig.
Men ja, vi har begået en dum fejl i startet, hvor vi har blandet de to ting sammen og det slås jeg stadigvæk med.

Du er meget, meget velkommen til at komme med forslag til hvordan vi gør det lettere at bruge freelancer. Vi får jævnligt mails fra folk med gode ideer og vi retter løbende ting som ikke er smarte.

Jeg kigger dine forslag igennem og retter det jeg finder smart :-)
Tak for det.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har bedt om at få fjernet alt Plus for Plus medlemmer, det er en fejl.
Jeg har bedt om at man kan få fjernet den røde bar hvis man ikke vil se den (Man kan afslutte en opgave uden vinder, det burde gøre det samme, men snart man man også klikke den væk)

Mht. antal af opgaver, så stiger det kraftigt, men det har du sikkert ikke opdage. For vi har gjort det til en plus feature at have dem online mere end 3 dage. Før kunne folk vælge 2 uger og derfor ser det ud som om der kommer færre opgaver. Der kommer ca. 10 nye opgaver hver dag, så det går faktisk hurtigt fremad.

Så ved jeg ikke om du har arbejdet med vores nye "udbyder interface". Jeg syntes selv det er blevet meget bedre. Det er mere overskueligt, man kan skrive noter til hvert bud, man kan let stille spørgsmål til freelancere og meget mere. Så jeg ved ikke om du har arbejdet med freelancer den sidste måneds tid, for der er sket meget.

Kom endelig med mere Boysen, for som du sikkert ved, så bliver man blind på sine egne projekter og det er kun mig der arbejder med hvordan freelancer fungerer.

De bedste hilsner

Martin

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:58

Fantastisk Martin. Jeg har meget mere, blandt andet kunne det være en stor fordel at jeg under opgave oprettelse kunne invitere nogle af de freelancere som jeg har fundet via min research. Både manuelt men evt. også hvor jeg for nogle forslået udfra min opgave beskrivelse og de kategorier jeg har valgt at placere opgaven i. 

Men ja, jeg kan se der er sket en del siden jeg oprettede min konto og der er da udentvivl sket rigtig meget positivt for udbyderne siden starten.

Når jeg for tid, samler jeg det hele i en mail til dig.!

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 22:01

@Martin

Nu har jeg ikke brugt freelancer, men har lige kigget lidt derind for første gang.

Hvad vil du have brugerne til når de møder forsiden?

Forsiden virker utrolig uorganiseret og uoverskuelig. Du kan intet mindre end:

- Nyeste freelance opgaver
- Nyeste freelance stillinger
- Amino Plus opgaver
- Amino plus stillinger
- Freelance kategorier
- Freelancere
- Åbne opgaver
- Åbne stillinger

Det kunne opstilles meget mere enkelt, ved at smide de nyeste over i højre kolonne. De er meget rare at have hvis man er freelancer der jævnligt kommer forbi.

Amino plus opgaver / Amino plus stillinger vs. åbne opgaver / Åbne stillinger
Jeg kan godt forstå at man har en mulighed for kun at udbyde til Amino+'ere men er der behov for at opdele det sådan? Kan man ikke lave en fælles oversigt og så gøre så det er tydligt om det er for +'ere eller ej. (Ligesom på debatten, hvor blogindlæg og buzz også indflettes, det er rimelig nemt at overskue forskellen)

Derudover så kunne du overveje muligheden for at oprette opgaver direkte fra forsiden. Hvis man ikke er indlogget skal den ved at trykke opret opgave bede dig om at oprette en profil (Mulighed for at sælge amino+) Det gør det en hel del enklere for folk der skal udbyde en opgave for første gang.

Ryk den knap med "ny på amino freelancer" op i toppen af højre kolonne så man som ny hurtigt kommer videre. 

Fjern den X% af din profil er udfyldt ting, den forstyrre. Sæt den op under mit brugernavn hvis den skal være der.

Håber det er til at forstå, ellers så uddyber jeg gerne :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:31

Er lige nu på vej til den nordlige del af New Zealand, for at interviewe en fyr der optager en lystfiskerfilm.
Jeg kigger på jeres forslag snarest.
Og igen tak, keep it coming! :-) 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så er der sket lidt.

Plus Reklamer vises nu ikke længere til "ikke plus'er".
Den røde bjælke kan du nu klikke væk.
To elementer er fjernet i højre side, så tingene nu er lidt mere overskuelige. (Åbne opgaver og Åbne stillinger)

Jeg mangler at fjerne Plus fra Drop Down, men nu kan man da ikke se den når man ikke er logget ind.
Det kommer!

Jeg har bedt om at URL'er til profil bliver pænere, det kommer snart.

Jeg bliver aldrig færdig med Freelancer, den er virkelig et af mine yndlingsbørn :-)

Har i flere ideer, så kom glad.

De bedste hilsner

Martin

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 14:50

Martin Thorborg:
Jeg bliver aldrig færdig med Freelancer, den er virkelig et af mine yndlingsbørn :-)

Du mener din yndlings ler-elefant Stick out tongue

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)