Kære team freelancer. Indrømmet, jeg har kun fået løst 10 opgaver på freelancer og for omkring 20.000 kr., så min erfaringer med freelancer kunne være større. På elance.com, (som er den jeg har størst erfaring med), har jeg fået løst opgaver på snart 1 mill. kroner. Ikke bare for mig selv, men også for andre, som projektleder. Baggrunden for at skrive dette indlæg, er netop at jeg ofte vælger elance istedet for freelance fordi, det bare er meget nemmere. Fokus områder: Når jeg ankommer til forsiden, syntes jeg egentlig at denne lille box, taler for sig selv: Kun 30 opgaver, mens der er ikke mindre end knap 10.000 freelancere. Jeg syntes der er alt for meget fokus på freelancerne ifht. til udbyderne. Havde der nu været 10000 opgaver, skulle freelancerne nok selv komme til. Både freelancer og udbyder? 1. Den røde boks fortæller jeg har en opgave der ikke har modtaget karakter endnu. Faktum er vi skiltes som venner og jeg fandt en anden. Men jeg vil ikke give karakter for det. 2. I forsøger at sælge mig et plus medlemskab i højre side. Jamen jeg er allerede plus, det burde systemet kunne genkende. 3. Reklamerne er en del af gamet, det overlever jeg intet problem. Problemet er at ved ankomst til forsiden, så er der så mange forskellige "call to action" at jeg begynder at svede. Der er ganske enkelt for meget på alt for lidt plads. Kort sagt, det er uoverskueligt. 4. Og her kommer det største "problem" for mig. Ja undskyld, men alt overstående er interessant for de 10000 freelancere og ikke mig der ønsker at oprette en opgave. 5. Ikke et eneste sted kan jeg på forsiden lave en søgning efter freelancere. 6. Når jeg vælger en kategori som her: http://www.amino.dk/freelancer/user/search_users.aspx?catid=5 , jamen se lige hvem der kommer ind som nummer 6. Og her kommer pointen igen. Man er både freelancer og udbyder. Alt i alt en masse ting, der gør brugen som udbyder rimelig svær. At systemet har registreret en som både udbyder og freelancer, kan jeg leve med. Men det er ikke holdbart at systemet ikke ved at jeg fx. kun er der for at købe en varer og laver oplevelse efter dette. 7. Ja faktisk overalt forsøger i at sælge mig et plusmedlemskab :), selv i drop ned menuen. Jeg kunne egentlig godt blive ved, men så er vi i småtingsafdelingen. Af overstående er der sikkert ting jeg har misforstået, men det er den oplevelse jeg har. Alt i alt, så hører og ser jeg tråde med freelancere der beklager sig, over kvaliteten af udbydere. Måske skyldes det at der ikke er nok, fordi systemet mere ligner et freelance kartotek end noget andet. |
Spot on!.
Amino freeelancer blev for nylig forbedret, men der er stadig plads til flere forbedringer.
Jeg er også træt af at få tilbudt at købe et Plus abonnement, når jeg allerede har købt det.
En anden ting, er profllerne derinde. De har en meget grim url, den kunne jeg godt tænke var lidt mere søgemaskine venlig.