Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for brugeren af spar / tilbud

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Det er vejledende pris fra producenten, som bliver fulgt i stort set alle butikker, og mange webshops

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 20:00

Casper Schneidereit:

Ja. Det er vejledende pris fra producenten, som bliver fulgt i stort set alle butikker, og mange webshops. 

Okay, så er det jo punkt 29. Med andre ord må du godt skrive Vejledende udsalgspris. Men du skal som der står, kunne bevise at det rent faktisk følges hvor det er relevant. Så du kommer ikke uden om at skulle administrere dette jævnligt. 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:01

Kan du ikke sælge varen til 100 kr i eks. 1 eller 2 og derefter sætte den ned til 90 kr ?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:05

Mads A.:

Kan du ikke sælge varen til 100 kr i eks. 1 eller 2 og derefter sætte den ned til 90 kr ?

Du skal sælge den i 6 uger (mener det er 6 uger, men ret mig, hvis jeg tager fejl), før du må benytte før pris eller lignende... 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 20:10

Det er en lille administrativ byrde, men jeg vil da løbende føre eksempler med mere ind i en fil, så jeg altid kan påvise at den faktisk følges i praksis. Tak for hjælpen.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 09:46

Fashion-Seller:
Du skal sælge den i 6 uger (mener det er 6 uger, men ret mig, hvis jeg tager fejl), før du må benytte før pris eller lignende...

Det er korrekt.

Har butik X f.eks en vare de altid har i butikken til normalpris 100kr, og sætter den på tilbud til 90kr i uge 10, så må de her skrive "SPAR 10kr" men sætter de den så til salg i uge 15 igen, men denne gang til 80kr, så må de IKKE skrive "SPAR 20kr" men kun "SPAR 10kr" da tilbuddet udregnes fra den laveste pris som varen har været solgt til i butikken inden for en 6 ugers periode ifølge den nye markedsføringslov der kom sidste år.

Og en vejledende pris, er den pris som din egen butik sælger varen til, ikke naboens, så tror ikke du kan gøre det 100% lovligt at skrive spar 10% hele tiden.

Men er det noget folk kunne finde på at købe flere af, kan du jo skrive pr stk. 100kr, ta' 2 for 180, spar 10% (og så lokker du jo også med mersalg samtidig)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)