Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønmodtager vs. freelace vs. honorarmodtager

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg håber jeg kan få lidt hjælp her, for jo mere jeg læser på Skat.dk jo mere forvirret er jeg.

Sagen er den at jeg har fået tilbudt arbejde hos en virksomhed, men der er ansættelsesstop. Derfor kan jeg ikke blive fastansat med jeg får at vide at jeg vil få betaling for et fast antal timer om ugen og garanteret i et år hvor de ikke kan opsige min kontrakt. Derud over kommer der det at forudsætningen er at jeg er på kontoret på lige fod med de andre fastansatte og skal melde hvis man går før mm.

Nu kommer mit spørgsmål: kan man det?

hvis jeg skal være på kontoret i de timer de vil have mig til har jeg ingen mulighed for at få andre kunder. Kan man godt aftale antal timer og pris uden at være lønmodtager? de vil have at jeg skal fakture dem en gang om måneden for antal timer per uge af x pris. på den måde vil jeg jo ikke få det samme beløb hver måned, da der nogle måneder er flere dage/uger end andre. 

Endvidere er det en salgsfunktion som de vil have mig til at stå for og det betyder jo at jeg ikke har mulighed for at få bonus og provision, er det korrekt forstået? Har man ikke som selvstændig mulighed for at få del i den kage man går over salg fx.?

Jeg synes det lugter lidt og vil ikke risikere at få skat på nakken.

Hvordan mener I jeg skal gribe denne an?

Jeg håber I kan hjælpe mig!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)