Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import afgifter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 11
Indlæg ialt: 109
Fra  Neslo Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Lige et spørgsmål. 

Er der nogle import afgifter (GATT told o.l.) på tøj varer der er produceret i østen ?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12872
Skrevet kl. 17:35

Ja der er told på tøj fra østen.

Tilmeldt 4. Oct 11
Fra  Neslo Skrevet kl. 17:50

Hvis du mener standard 25% import moms, så er det ikke det som jeg mente. Jeg mener om der kommer yderlige afgifter ovenpå - fx. biler har grøn afgift, battarier har miljøafgift o.s.v. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10

Der kommer kun Importgebyr, told 12% og moms 25%

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:22

Jeg ville nok dobbelttjekke omkring anti-dumping told, dog er det svært at hjælpe dig på vej, når du ikke er mere konkret omkring tekstil eller land.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12872
Skrevet kl. 18:38

Mr. Olsen:

Hvis du mener standard 25% import moms, så er det ikke det som jeg mente. Jeg mener om der kommer yderlige afgifter ovenpå - fx. biler har grøn afgift, battarier har miljøafgift o.s.v. 

Jeg har du vist ikke snakker noget om moms tidligere!  Hvis du nu startede med at være mere specifik i dine spørgsmål ville vi have en change for at hjælpe dig.

Tøj fra østen bliver normalt på lagt almindelig told og i nogle tilfælde antidumpningstold. De yderlige afgifter du snakker om kaldes Punkafgifter.  tøj er ikke pålagt punkafgift men det er derimod den emballagen som tøjet kommer i.

Ravn

Tilmeldt 4. Oct 11
Fra  Neslo Skrevet kl. 11:22

Hej 

Det som jeg søger svar på, er 

Når et dansk firma sælger fx. til Island, Grønland og Færøerne - der alle sammen er udenfor EU - bliver det regnet som export til et 3. land - ergo uden moms og mulige afgifter. Jeg ved at når man sælger kemikalier og battarier, til fx. Færøerne, så skal alle "grønne" afgifter fratrækkes faktura prisen - mon ikke det samme er gældende når det er tale om tøj - der som oftes er syet/produceret i østen (vietnam, sri lanka, kina osv) - og får pålagt et ca. 12% import told. 

Håber ovenstående giver mening - og er I velkomne med input :) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)