Hej Lige et spørgsmål. Er der nogle import afgifter (GATT told o.l.) på tøj varer der er produceret i østen ? |
Ja der er told på tøj fra østen.
Der kommer kun Importgebyr, told 12% og moms 25% |
Jeg ville nok dobbelttjekke omkring anti-dumping told, dog er det svært at hjælpe dig på vej, når du ikke er mere konkret omkring tekstil eller land. |
Jeg har du vist ikke snakker noget om moms tidligere! Hvis du nu startede med at være mere specifik i dine spørgsmål ville vi have en change for at hjælpe dig. Tøj fra østen bliver normalt på lagt almindelig told og i nogle tilfælde antidumpningstold. De yderlige afgifter du snakker om kaldes Punkafgifter. tøj er ikke pålagt punkafgift men det er derimod den emballagen som tøjet kommer i.
Ravn
|
Hej Det som jeg søger svar på, er Når et dansk firma sælger fx. til Island, Grønland og Færøerne - der alle sammen er udenfor EU - bliver det regnet som export til et 3. land - ergo uden moms og mulige afgifter. Jeg ved at når man sælger kemikalier og battarier, til fx. Færøerne, så skal alle "grønne" afgifter fratrækkes faktura prisen - mon ikke det samme er gældende når det er tale om tøj - der som oftes er syet/produceret i østen (vietnam, sri lanka, kina osv) - og får pålagt et ca. 12% import told. Håber ovenstående giver mening - og er I velkomne med input :) |