Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af service virksomhed på deltid

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 11. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Vi er to friske fyre som går og overvejer at starte en service virksomhed, som kan køre ved siden af vores job. Den kan så efterhånden vokse sig større, og derved kan vi gå på fuldtid. Jeg er på nuværende tidspunkt studerende, og min kammerat arbejder på fuldtid.

Jeg skriver primært for at høre om nogle af jer kunne komme med nogle idér, som kunne have potentiale for os. Vi outsourcer stadig, og jeg sætter også et spørgsmålstegn ved vores alder. Vi er begge 19 år, og tror I at kunder ville have tillid og gad at støtte en virksomhed drevet af så unge folk.

I virksomheden skal der ikke gøres brug af nogle maskiner, vi tilbyder blot vores egen hjælp. Det kan være i form af at hjælpe folk med deres computer, tilbyde rengøring eller noget i den retning.

Som sagt har vi selv nogle idér, men det kunne være at i lå inde med nogle bedre.

På forhånd tak.

Mvh
Mads Jensen

Venlig Hilsen Mads Jensen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:59
I bliver nød til at være meget interesseret i det i gør i hvis i vil overleve som selvstændige, så:

1) Hvad er i gode til?

2) Hvad vil i gerne arbejde med?

3) Er der nogen der vil købe noget af det i kan og gerne vil arbejde med?

Kunderne køber ikke en service af jeres virksomhed fordi de gerne vil støtte jeres virksomhed. De køber servicen fordi den skaber værdi for dem. Så fokusér i starten på én service der skaber værdi for kunderne. Værdi kan f.eks. være reducerede omkostninger, større omsætning, mere tilfredse kunder, præstige, m.m.

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. May 07
Skrevet kl. 19:31
Jamen jeg er handelsskole elev, og min makker var det samme, men er blevet mekaniker efterfølgende. Så jeg kan det principielle omkring en virksomhed og lave regnskaber. Dette kan jeg selvfølgelig ikke bruge til noget, uden den rigtige idé og virksomhed.

Dette skal starte som et deltids arbejde, hvor vi vil udføre service for de private. En eventuel idé kunne være et klargøringsfirma, dette kræver dog redskaber. Vi er begge bil interesserede, har stort kendskab til biler og hvordan klargøringsarbejde skal udføres.

Så vidt jeg ved er der stor efterspørgsel på dette. Vælger vi at arbejde videre med det, skal der selvfølgelig være grundlag for dette, redegøres for konkurrenter, og ikke mindst prisen på produktet. Så vi ved om vi har mulighed for at komme ind på markedet.

Dette er ikke den eneste idé vi har, der er mange flere. Hvis I/Du kunne komme op med flere idér fra overstående, er I meget velkomne til det. Det behøves ikke nødvendigvis at være idér, men også gode tips i forbindelse med etablering af virksomhed.

Mvh

Mads Jensen

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:52
Nu ved jeg ikke hvor i skal klargøre bilerne, men der ligger et gør det selv værksted i sydhavnen, hvor man kan leje bås med dunkraft samt alskens værktøj. Det er ikke forfærdeligt dyrt, så det kunne i overveje til en start.

Hvad forhindrer jer i blot at gå i gang, og se hvordan det går?

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 09:13
Hej Mads,

Det lyder ikke lige osm om I brænder for det, hvis det ikke er sagne bliver det nok aldrig rigtig godt.

Hvis I skulle starte noget, kunne I jo overveje noget have/hjemmeservice agtigt, det skal nok være et område i vækst

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. May 07
Skrevet kl. 12:50
Det der først og fremmest forhændre os i at gå igang, er at vi pt. ikke har penge til at starte. Vi vil også gerne være sikre på at vi har en sandsynlig chance for at komme ind på markedet, og ikke bare kaste os ud i det.

At starte vores egen virksomhed er noget vi brænder rigtig meget for, men før vi kaster os ud i det, skal vi somsagt have en idé om vores chance på markedet. Vi skal også finde det helt rigtige marked, og idé. Det er det vi er igang med på nuværende tidspunkt.

Og tak for din "idé" Thomas.

Mvh

Mads Jensen

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 20:21
Kan du ikke forklare klargøringskonceptet?

Lyder da spændende, men vil gerne lige have det uddybet - Hvad går det ud på?

Fra Aalborg
Tilmeldt 11. May 07
Skrevet kl. 15:56
Klargøringskonceptet var en idé, altså en virksomhed som klargøre privates biler. Det er en virksomheds der ikke skal markedsføres ret meget, og hvis den skal. Så er det steder, hvor det kan blive gjort billigste muligt, og selvfølgelig et sted som henvender sig til bilejere (målgruppen). Det skal være en virksomhed med 2 medarbejdere, som består i min kammerat og mig selv. Vi har et lokale vi kan gøre det i, men om vi vælger at starte et klargørings firma er stadig uvidst. Der er mange andre idér.

Mvh

Mads Jensen

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 00:19
Hej!

Nu er det selv en ide som jeg har haft på et tidspunkt, og ikke for at være lyseslukker, men i skal være meget dygtige til at overbevise folk om at de skal betale jer for arbejdet, for alternativet er at de gør det selv, og der er faktisk (min opfattelse) mange som godt kan lide at gøre det arbejde selv.

Noget andet som I kunne gøre, var at tage rundt til nogle virksomheder og lave aftaler om at klargøre deres firmabiler, som jo helst skal være pæne når de møder frem til kunder og leverandørere osv.

Med hensyn til finansieringen, så mener jeg ikke at det er en branche som der er voldsomt mange udgifter ved, da det meste jo er rengøringsmidler som vinylrens, polish, voks osv... det kommer jo selvfølgelig an på hvor stort i slår det op, men jeg tror ikke at det vil være nødvendigt eksempelvis at tage lån og lignende for at komme igang. det handler vist mest om bare at smøge ærmerne op og komme igang....

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:10
Enig, det burde ikke kræve de store lån.

Overvej at koble det med en "Drive in" hjulskifte for folk der skal skifte mellem sommer/vinterdæk. Enten ved at de selv kommer med hjulene ellr at i opbevarer dem mod er gebyr. Hvi si øver jer kan i nok gøre det til en pris hvor det er tvivlsomt om man selv gider rode med donkraft...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)