Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal jeg blive en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Goddag derude.
Jeg sidder ligenu som privat person, og er ejer af nogle hjemmesiderinternettet, jeg importere ingen varer nogen steder fra.
Det min forretning går ud på er at reklamere for andre produktere, og tjene nogle penge på det.
Jeg vil gerne vide hvad er fordelen for mig, hvis jeg bliver en virksomhed.
Mange tak.
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:15
Du skal jo momsregistreres når din omsætning ryger over 50.000 kroner pr. år. Men fordelen ved at blive momsregistreret, er nok at du kan trække dine udgifter fra. Men så længe du holder dig under de 50.000 kroner pr. år syntes jeg ikke at du behøver at momsregistrere dig, nu når du hovedsageligt har indtægter, og knap så mange udgifter.

// Jesper Skov

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. Mar 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 18:03
Man kan da forhåbentlig også trække udgifter fra, selvom man ikke er momsregistreret. Hvis man har indtægter for 40.000 kr./år og udgifter for 10.000 kr./år, skal man i følge mine informationer kun betale skat af 30.000 kr./år. Hvis jeg har misforstået noget, vil jeg overveje at momsregistrerer Lind Tolborg Design straks.

Mvh. Jakob

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 19:11
Dato: 12-05-2007 18:02:36
Forfatter: Lind Tolborg Design
Man kan da forhåbentlig også trække udgifter fra, selvom man ikke er momsregistreret. Hvis man har indtægter for 40.000 kr./år og udgifter for 10.000 kr./år, skal man i følge mine informationer kun betale skat af 30.000 kr./år. Hvis jeg har misforstået noget, vil jeg overveje at momsregistrerer Lind Tolborg Design straks.

Mvh. Jakob

Nu var det bare umiddelbart moms som jeg tænkte på.

// Jesper Skov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51
Ja, det er nok med et CVR for at kunne fradrage udgifter. Momsregistrering er ikke nødvendig med mindre at virksomheden sælger en momspligtig ydelse for 50K+/år.
Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:19
Dato: 12-05-2007 21:51:00
Forfatter: Casper Hornstrup
Ja, det er nok med et CVR for at kunne fradrage udgifter. Momsregistrering er ikke nødvendig med mindre at virksomheden sælger en momspligtig ydelse for 50K+/år.

Undskyld jeg kaprer tråden lidt, men kan man få et cvr-nr, uden at blive momsregistreret? Hvis man kan, hvad skulle fordelen ved dette så være?

// Jesper Skov

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Ja, f.eks. vil et holdingselskab typisk ikke have brug for at blive momsregistreret. En virksomhed der ikke sælger momspligtige varer/ydelser (f.eks. undervisning) vil typisk heller ikke momsregistrere sig. Fordelen er at du ikke skal føre momsregnskab eller opkræve/indberette moms. Du kan så dog heller ikke fradrage moms ved køb af momspligtige varer/ydelser.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)