Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nem Appmaker

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg skal lave et innovationsforløb i en folkeskoleklasse. I den forbindelse regner jeg med, at det ender med, at vi skal lave Apps og jeg vil derfor høre, om der er nogen af jer, der har gode erfaringer med meget simpleprogrammer til det?

Det bedste er naturligvis, at det er gratis, men hvis der findes noget godt, så skal jeg nok få det sponsoreret.

Mvh

Morten
Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 16:16

Hej Morten,

Til Windows Phone, er udviklingsværktøjerne gratis, og det er meget meget nemt at lave små apps til den platform.

Du kan evt. kigge forbi mit site www.appyminds.com og evt. snuppe den gratis eBog der om hvordan du kommer igang.

Mange hilsner

Jesper

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 16:30

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Skrevet kl. 22:22
Tak for hjælpen begge to.

Jeg vil kigge nærmere på det.

Mvh

Morten
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:25

Det ville hjælpe at få at vide hvilke platform den skal køre på samt udviklernes niveau Big Smile

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Skrevet kl. 11:21
Pointen er at vi skal have de unge mennesker til at kaste sig ud i noget de aldrig har kastet sig ud i før. Det vil sige, at de skal gå igang med at lave hjemmesider, lave apps og andre ting som de tidligere har tænkt var umuligt, fordi de ikke ved noget om det og fordi de er bange for at kaste sig ud i det.

Det er fuldstændig ligegyldigt, hvad det er det ender op i, men eftersom emnet, der er bestemt oppefra, er teknologi i folkeskolen, så vil det nok komme i den retning og så kunne det være rart, at man gav dem det rette spark på vejen, så de ikke fumler rundt med noget, der giver dem en masse problemer.

Det er derfor fuldstændig ligegyldigt om det er til Iphone, android, windows mobile eller hvad det ender op i. Det skal bare være noget, hvor de kan sige - det var godt nok spændende, når jeg i fremtiden skal kaste mig ud i projekter, så gør jeg det bare selv!

Altså det jeg skal have frem er iværksætterånden hos dem og så foregriber jeg bare tingenes tilstand. Det kan også godt være, at det ender med smartboardfiler etc. men det er ikke til at sige.

De skal forøvrigt nok lave det på nogle halvgamle PC'er, hvis jeg kender folkeskolens udstyr rigtigt.
Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 20:38

Appinventor er genial til det formål, da det ikke kræver programmeringserfaring.

Det kan sammenlignes med Lego, hvor man har sine funktioner i hver sin klods, og man samler det hele til en aplikation, klods efter klods.

Det giver en forståelse for workflowet i et programdesign, og kan få mange iværksætterhjerner til at kicksstarte.

Jeg vil sætte rigtig mange penge på, at det vil være en succes, og det vil føre flere små nye programører med sig.

Det at kunne lave sit eget Android-program, der virkelig virker, og som faktisk kan bruges til noget, vil give ungerne nogle store Cahonas..........

Det er faktisk så intuitivt at selv læreren kan være medStick out tongue

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Dec 11
Skrevet kl. 22:27
Tak for hjælpen allesammen!

Det virker så nemt, at selv jeg kan finde ud af det og vi skal nok få et sindsygt spændende projekt ud af det.

Mon ikke der er en 5-7 af de unge mennesker, der kommer herind i løbet af meget få år.
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)