Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man skatten?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Jeg har lige brug for at få det hersens "skat" skåret ud i pap. Mit regnskab for 2011 ligger pt hos min revisor, men jeg bruger alligevel en del tid på at spekulere i, om jeg skal af med rigtig mange penge i skat!! 

I mine udgifter, skal den MOMS jeg indbetaler 4 gange årligt regnes med?? Hvis jeg regner det med, så har jeg udgifter for 160376,89 og indtægter for 151669,99 = et underskud på 8706,90. Hvis ikke de skal regnes med, har jeg et overskud på 773,10. Er det ud fra dette beløb, at revisoren finder hvor meget jeg skal betale i skat? I dette underskud (eller overskud, hvis ikke momsens inbetalinger skal med) ligger jeg desuden inde med et varerlager på kr. 31000. Jeg har endvidere selv smidt 36000 kr. i firmaet, har dette noget at sige?? 

Altså er det ALLE mine udgifter jeg skal trække fra ALLE mine indtæger, og derfra har jeg beløbet jeg skal beskattes af?

Håber ikke det er for forvirende...

På forhånd tak!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spørg din revisor, som kender dine forhold/tal til bunds.

MvH

Peter

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 16:28

Spørg din revisor. Det kommer an på om det er personlig eller selskab. Og om hvornår du selv har lagt penge ind i virksomheden, hvornår dit varelager er købt etc.

Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:56

Det er personligt (enkeltmands) Pengene er har jeg lagt i 2011 og det samme er varerlageret. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07

Hvis regnskabet er hos din revisor, så kan han nok svare dig hurtigt. Du skal lige tænke på, at hvis dit varelager stadigt er varer (altså ikke alle solgt) så er indkøb af varer jo ikke en udgift men en ombytning af kontanter med varer som værdi.

Det er heller ikke givet at alle andre udgifter giver fradrag skattemæssigt i selskabet.

Derfor kan der ikke svares her. Momsen skal dog uanset ikke med når du trækker udgifter fra indtægter.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)