Skab en kundekreds! Hvordan?? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice "

Skab en kundekreds! Hvordan??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
Amino-karma 60
Tilmeldt 31. jan 12
Indlæg ialt: 14

Skrevet 10-02-2012 kl. 22:57

Hej alle i kære Aminoer :-)

Jeg er efterhånden blevet enig med mig selv om at jeg vil starte et isoleringsfirma . Firmaet vil som primære opgave beskæftige sig med hulmur-, loft- og gulvisolering, samt vindue- og dørskift, dvs. miljørigtige tiltag på huset . Altså vil jeg slå på at arbejdet vil nedsætte kundernes varmeregning, og arbejdet vil være tjent hjem i løbet af få år.

Jeg ved der er rigtig mange huse derude der ikke er i nærheden af de nuværende krav, så potientelt er der masser af kunder. Hvis jeg vidste jeg havde kunder at arbejde for, var jeg startet i morgen! Mit "problem" er at jeg ikke har nogle kunder - Det skal lige siges jeg endnu heller ikke har gjort noget for dette .

Mit spørgsmål lyder lidt i retning af: Hvordan går jeg effektivt ud og skaber mig en kundekreds? Er det nettet eller de lokale aviser? Er der nogen der kender nogen man kan henvende sig til og få distribueret arbejde, eller andre ting?

Alle råd og kommentare modtages!

Mvh Kasper!

Amino-karma 163
Fra Århus
Tilmeldt 16. jan 12
Indlæg ialt: 40

Fadi ''Fyren fra Århus''  
Fra Fixxes.dk
Skrevet 11-02-2012 kl. 00:07

Hej Kasper
Ideen er rigtig god, og jeg vil da helt sikkert giv dig ret i at der mange kunder derude, men spørgsmålet er hvordan man får fat i dem (har nemlig samme problem med mit projekt) men jeg har fået rigtig mange gode ideer til hvordan man starter og dem giver jeg gerne videre:)
Først skal du nok starte med at lave en hjemmeside. Denne behøver ikke at koste en formue, og der er mange billige løsninger på. Det er i hvertfald vigtigt, at folk kan få en indtryk af hvem du er, og hvad du kan/god til osv. Dette siger nemlig også noget om at du er en ærlig håndværker, som tør at vise sig frem med en hjemmeside, navn, adresse, Tlf.nr, cvr.nr osv.
Det andet du skal gøre er at tilmelde dig en eller flere af de håndværkerportaler som kan skaffer dig job i dit lokalområde, til at starte med, da det er nemlig vigtigt at opbygge en slags netværk, så de folk efterfølgende kan kontakte dig igen ifm andre opgaver, eller forslår dig til andre venner, familie, mm. Dog er det vigtigt, at levere et godt stykke arbejde, det siger sig selv:)
En god ting kunne også være, at du tilmelder dig en godkendt brancheforening, da det fortæller kunden, at du er god nok, og til at stole på:)
efter et stykke tid, når der er penge til det, kan du også begynde på noget online markedsføring iform af Google Adwords, banner-reklame for dit firma, osv.
Til sidst skal vide, at tingene tager tid, så det er med at være tålmodig, så skal succes'en nok være der:)
Håber du kan bruge det til noget?

Mvh
Fyren fra Aarhus:)

http://www.fixxes.dk, stedet hvor den rigtige pris for hver håndværkeropgave bliver skabt, mens kvalitet bliver sikret.
Amino-karma 1.552
Fra kolding
Tilmeldt 11. jun 10
Indlæg ialt: 356

jannie N
Fra Jannie Nielsen
Skrevet 11-02-2012 kl. 22:28

Hej med dig.

Jeg er ikke håndværker og ved ikke hvordan de andre har gjort... MEN jeg er forbruger ligesom de fleste andre OG jeg vælger ikke håndværker ud fra hjemmeside, placering på google eller bannerreklamer.

Når jeg overvejer hvem jeg skal ringe til, vælger jeg udelukkende ud fra hvem jeg føler jeg "kender". (Det gør jeg med de fleste fordi jeg mødebooker en allerh****** masse håndværkere hver dag, og mange af dem har jeg snakket med månedligt gennem mange år, men når jeg lige abstraherer fra den miljøskade så...) er det dem der er synlige i mit lokalområde. Dem der har deres stand på julemessen, dem der er aktive i foreningslivet, dem man hilser på henne i byen ... you name it. Det er DEM mit valg falder på når jeg skal have lavet noget mine egne evner ikke rækker til. Er alle andre mon så forskellige fra mig?

Bare mit indspark. Held og lykke med det hele.

/Jannie

Amino-karma 191
Tilmeldt 4. okt 10
Indlæg ialt: 45

Thomas Rabech
Fra TR - Tømrer/Snedker
Skrevet 11-02-2012 kl. 22:49

Hej Kasper

Det lyder som at du er ved at "springe ud i det". Fedt!!

Jeg har selv stået i den samme situation for et par år siden. Derfor kan jeg give dig en lille kort version af hvordan jeg er kommet igang.

Hvis du ikke allerede har nogle faste projekter du kan starte op på, hvilket jeg heller ikke havde, så vil jeg mene at du skal give det en lille smule mere tid før du klipper snoren til din "sikre" løncheck.

Jeg selv, og det mener jeg selv har været en rigtig god måde at starte op på, startede ved at få et cvr-nr, mens jeg stadig havde mit fuldtidsjob. Derfra opsøgte jeg alt arbejde jeg kunne komme i nærheden af, og lavede det i min fritid, efter fyraften og i weekender mm.

Samtidig fik jeg lavet hjemmeside, oprettet mig lidt forskellige steder, for at fortælle lidt om mit projekt. Fortalte det til alle i omgangskredsen, i håb om at det kunne kaste lidt mønt af sig. 

På den måde fik jeg sparet lidt penge sammen, så jeg havde lidt at stå imod med, til at jeg skulle starte "for real".

Med hensyn til disse jobportaler, der findes rundt omkring, har jeg også selv været der. Der er mange af dem, og der er mange forskellige måder de bliver kørt på. Jeg selv har mest brugt den der hedder Byggetilbud.dk

Den virkede bedst for mig, da man selv kan få et overblik over de forskellige opgaver, og selv kan bestemme hvilke man vil byde ind på. Og jeg må sige, at der er en del isoleringsopgaver derinde. Jeg byder dog ikke på disse. En del af de andre bureauer, tilbyder andre løsninger hvor man ligger et fast beløb om måneden eller året, og får derefter tilbud et vist antal opgaver. Det er lidt smag og behag.

Pas på med at bruge tid og penge på reklamer i telefonbøger, aviser og alle mulige steder. Det er dyrt, og giver ikke så meget udbytte som man gerne vil have det til. I hvertfald ikke for en ny virksomhed, som har nok at bruge finanserne til.

Et andet godt råd til dig, med din niche i tankerne, tror jeg vil være, at noget af det første du skal bruge penge på, er at tage det/den kursus/uddannelse der omhandler energivejledning. Jeg kender ikke din erfaring indenfor det arbejdsområde, men ingen tvivl om at det vil gavne dig. Jeg skal selv have den på et tidspunkt. Var tilmeldt her i efteråret, men blev desværre forhindret

Derudover, igen i forhold til erfaring, ville jeg være sikker på at min praktiske erfaring var stor nok, ved f.eks. at have haft noget relevant arbejde hos nogle som udfører de selv samme ting. Her tænker jeg specielt på det med hulmursisoleringen.

Jeg kunne nok komme med mere, men jeg fylder lidt i et af dine andre indlæg også!!!

Thomas Rabech

Tømrer/snedker virksomhed der deltager i dit byggeri

TR - Tømrer/Snedker

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af:

Diverse salg, marketing, PR & kundeservice
Besøg vores andre hjemmesider :