De havde udover Xcover også Sony Ericsson Xperia Active. Mobilen og skærmen er mindre og så er den lidt tykkere end Xcover. Af de to ville jeg vælge Xcover. Der er også Motorola Defy, men den har jeg ikke selv set.
Der er flere hjemmesider som sammenligner mobiltelefonerne. Prøv at søg på "mobilnavn" vs "mobilnavn".
Yes Motorola DEFY Plus kan klart anbefales, ligesom Samsung Galaxy Xcover. Sony Ericsson Xperia Active er lidt anderledes. Selvom den også er ligeså holdbar, så er det mere en mobil til den aktive og ikke håndværkere.
Af de 3 nævnte, oplever vi at det er Samsungen der sælges klart flest af, selvom Motorola er kommet lidt igen efter lanceringen af Plus versionen med en forbedret processor.
Vil lige stille samme spørgsmål, dog forhøre mig om i kan fortælle om der er en mobiltelefon fra HTC som kan klare turen med på arbejde. Jeg arbejder et sted hvor der bliver slebet meget i sort stål og sådan, jeg er dog bare bange for at skærmen vil tage skade at alt dette støv. Derudover vil telefonen jo ligge i lommen, hvor der jo kan ligge en del støv og andet som måske kan beskadige telefonen.
HTC gør sig ikke inden for denne kategori og har meldt ud, at de i fremtiden vil komme med endnu færre modeller, hvorfor det er tvivlsomt, om der nogensinde kommer håndværkertelefoner fra den front. Kig efter om telefonen er IP67 certificeret, det er et ret godt pejlemærke om holdbarheden.