Hey alle ved ikke om den er oprettet i den rigtige tråd men kunne ikke finde nogen som passede lige på dette. Jeg søger hjælp til at kode en avanceret søgefunktion. Disse ting skal indbære søgemaskinen. min pris - max pris min år - max år valg a kategori (op til 4 kategorier på samme tid) altså 4 checkboxe valg af designer i dropdown menu. Jeg har sat det op i html osv. men jeg er gået i stå hvordan jeg skal kode dette i php så evt nogen som er gode til at forklare eller har en tutorial på dette? Håber nogen kan hjælpe søger ikke et færdig system men hjælp til at forstå at lave det så jeg selv kan gøre dette da jeg skal lære at lave sådan en søgemaskine. Så en tutorial ville være perfekt Mvh. Niclas |
Jeg har ikke lige præcist en tutorial til det, men det du skal fokusere på, er at lave et database query med dine parametre som begrænsninger, så du fx skal lave et kald der hedder:
SELECT * FROM products WHERE price BETWEEN $minprice AND $maxprice;
Dette skal du så kombinere med resten af dine parametre så det bliver en lang query, og så får du alle de varer som overholder dine parametre.
Har du brug for yderligere hjælp, kan du kontakte mig via www.alsa-data.dk