Hej Amino'er.. Vi er to unge friske fyre som har besluttet os for at starte en virksomhed som kan importere forskellige beklædning, smykker fra Kina. Vi har fundet nogle leverandører gennem Alibaba.com og har forhandlet priserne på plads inkl. fragt. Priserne hos producenter har også været meget afvigende. Hvilket nok afspejler kvaliteten, men kan man stole på det ? Eller er det de samme produkter som har forskellige priser ? Men stadigvæk føler vi os ikke trygge mht kvalitet, pris, leveringstid og det totale omkostning.. Hvad vil i anbefale at man gør ? Skal vi tage direkte kontakt til producenter i Kina hvilket vi har gjort, eller skal vi finde en Agent som går rundt i de forskellige producenter for at teste og forhandle...? Så hvis der er nogle som har kendskab til nogle leverandører eller agenter i Kina som de vil anbefale, vil det være rigtig dejligt.. Vi vil selv stå for vores egen Facebook design, webshop, markedsføring (visitkort, brochurer mv), da vi ekspertise indenfor disse da vi også har andre projekter kørende ved siden af.. Så det eneste vi mangler er at finde den mest optimale løsning mht import af disse produkter, som primært henvender sig til kvinder: - Tøj - Sko - Smykker - Accessories - Diverse småting.. Vi vil afvente med momsregistrering & importregistrering indtil alt er kommet på plads mht leverandør mv. Vi håber at i kan hjælpe os til få skubbet os ud til udfordringen, da vi nærmest er stødt inde på et mur hvor vi ikke kan bryde den ned ( uden jeres hjælpe )..
|
At kaste sig ud i handel med kinesere er et stort skridt. De har en helt anden mentalitet end os, specielt mht kvalitetskontrol, og uanset hvor klart og tydeligt man siger tingene opstår der tit misforståelser.
Min erfaring er at det tit bedre kan betale sig at finde en dansk importør som har kvalitetskontrollører og agenter ansat i Kina. De priser man vil kunne indhente her er sjældent meget højere end den pris du i sidste ende selv vil opnå når told, moms, fortoldningsgebyr, osv bliver lagt sammen.
Du kan skrive en PB til mig med de produkter du er på udkig efter - måske kan jeg hjælpe.
Husk at du uanset mængde skal importregistreres hvis du importere med henblik på videresalg.
Held og lykke med det