Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har vi længe set så en vammel video? (disgusting video)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

http://jyskedollars.dk/viewpage.php?page_id=35

Nu har jeg efterhånden fået indtrykket af at vi har en del english speaking her på Amino, så jeg har valgt at skrive på engelsk.

I apologize for the content in danish mainly. The video is appaling and disgusting as the reporter walks around complaining about tips not being taxed. Tips that are given voluntarily from one person to another.

LETS TAX THE SHIT OUT OF EVERY PROPERTY TRANSACTION? WHY NOT SIMPLY LET THE STATE HANDLE ALL PROPERTY!

Sorry. I just had to write it out loud Smile

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 16:46
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er muligt at loven siger at man skal betale skat at drikkepenge, men jeg forstår godt at man ikke gør det - og jeg ville heller ikke selv gøre det, hvis jeg var bartender, eller tjener.

Når jeg giver en tjener en flad 20'er i drikkepenge (eksempelvis), så forventer jeg ikke at 10 kroner af disse (eller reelt set 12 kroner, hvis vi snakker b-indkomst), går til staten. Jeg giver drikkepengene, til tjeneren, som jeg synes gør et glimrende stykke arbejde. Man kan derfor altid diskutere, hvorvidt en tjener, eller en bartender reelt set burde få mere end lønnen i sig selv - men sådan har det altid været, og sådan forbliver det altid.

Det er direkte flueknepperi, og jeg kan ikke se anderledes på det.

Der er jo ikke fordi, at den ekstra indkomst gør folk arbejdsløse, eller stjæler arbejdet fra "den hårdtarbejdende, flittige og skattebetalende" dansker. Nej, det er blot en gestus fra person til anden, på samme måde som at jeg fik 20 kroner som barn for at gøre rent på værelset (oh yeah Cool). I øvrigt får jeg stadig 20 kroner for at gøre rent i mit hjem - af min mor! Bare rolig - jeg betaler naturligvis skat af det! Angel

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 16:52

Morten Madsen:

Det er muligt at loven siger at man skal betale skat at drikkepenge, men jeg forstår godt at man ikke gør det - og jeg ville heller ikke selv gøre det, hvis jeg var bartender, eller tjener.

Når jeg giver en tjener en flad 20'er i drikkepenge (eksempelvis), så forventer jeg ikke at 10 kroner af disse (eller reelt set 12 kroner, hvis vi snakker b-indkomst), går til staten. Jeg giver drikkepengene, til tjeneren, som jeg synes gør et glimrende stykke arbejde. Man kan derfor altid diskutere, hvorvidt en tjener, eller en bartender reelt set burde få mere end lønnen i sig selv - men sådan har det altid været, og sådan forbliver det altid.

Det er direkte flueknepperi, og jeg kan ikke se anderledes på det.

Der er jo ikke fordi, at den ekstra indkomst gør folk arbejdsløse, eller stjæler arbejdet fra "den hårdtarbejdende, flittige og skattebetalende" dansker. Nej, det er blot en gestus fra person til anden, på samme måde som at jeg fik 20 kroner som barn for at gøre rent på værelset (oh yeah Cool). I øvrigt får jeg stadig 20 kroner for at gøre rent i mit hjem - af min mor! Bare rolig - jeg betaler naturligvis skat af det! Angel

Med Venlig Hilsen
Morten

Præcis. Dejligt at se mennesker dele samme holdning som mig Smile Jeg kan til tider blive meget upopulær i min klasse når snakken falder på SKAT og sort arbejde i forhold til drikkepenge.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Fra  37 oktober Skrevet kl. 16:56

Undersøgelser viser dog, at en høj skat ikke nødvendigvis hænger sammen med sort arbejde.

F.eks. er der mindre sort arbejde i de andre skandinaviske lande, hvor skatten ligesom i Danmark er ret høj. Det sorte arbejde er mindre i England, hvor skatten er lavere. Men ser man på det sorte arbejde f.eks. i Sydeuropa, så er det mere udbredt selv om beskatningen er mindre end i Danmark

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)