Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsbolig - regler og love?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Amino

Har brug for lidt viden omkring Erhvervsbolig kontra alm. bolig.

Jeg påtænker at købe en lejlighed, denne lejlighed har pt. status som erhvervsejendom, har checket om den kan forvandles til en alm. privat bolig og der er åbenbar nogle skrappe regler hvad dette angår.

Så tænkte jeg om jeg kunne købe den i firma regi og bebo en del af den og have resten som mit kontor og lager.

Den viden jeg har brug for er hvordan man gør dette, jeg er en ren novice i firma sammenhæng, og kender stort set intet til denne type regler og love.

Forstår at jeg skal lege bolig arealet ud til mig selv.

Det betyder at firmaet får et gigant underskud i form af selve købet. Hvad impakt har dette i forhold til bank mv.?

Og vil banken overhovet låne mig til denne løsningsmodel (de har sagt ja til købet som alm. bolig)

Det er en andels erhvervsejendom, hvis dette har en betydning.

Ville blive rigtigt glad for nogle guldkorn i form af hvad jeg skal være opmærksom på og hvilke regler/love jeg skal kende.

På forhånd, mange tak

Med venlig hilsen

Carsten

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke bo i et erhverslejemål. Rent praktisk får du en henvendelse fra kommunen, når du forsøger at flytte folkeregisteradresse. Det samme gør ejeren (dvs. også dig) med besked om, at få det i orden omgående. Jeg er ikke klar over, hvilke sanktioner, man bliver underlagt.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)