Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google Webmaster Central - 404 (not found). Duplicate Content ved 301 redirect.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 52
Fra  Electronic Net Marketing Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg vil høre om der er nogen der kunne hjælpe med lidt vedledning omkring med de oplysninger man får fra Google Webmaster Central omkring 404 og ved brug af 301 redirect.

Sagen er, at jeg har et Wordpress blog hvor jeg har omskrevet nogle et titlerne og lave ny URL-adresse på disse posts. Artiklerne uændret og har stadigvæk det samme indhold. Nu fortæller Google mig på GWC at mine titler "title tags" og beskrivelser "meta description" er "duplicate content".  Hvordan kan det være når jeg skrevet nye titler og samtidig lave 301 redirect fra de gamle URL til de nye URL.?

Jeg kan se at den senest update på GWC er fra den 30. januar. 

Er der noget jeg skal ændre eller være opmærksom på og hvad bør jeg gøre i dette tilfælde.

Håber i kan hjælpe.

- Christoffer

Få det bedste inden for sport, serie og film - Sammenlign TV pakker og find de bedste tv pakke priser her

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 08:31

Hej Christoffer.

Vi havde gamle url'er liggende i Webmaster Tools som ikke har eksisteret i 3 år, og her fortalte systemet mig også at de skabte DC.

Vi valgte at fjerne URL'erne vha. "Site Configuration" > "Crawler access" > "URL removals" I Webmaster Tools.
Her kan du fjerne enkelte URL'er, eller hele mappe-stier.

Det har givet mig et bedre overblik over det reelle DC problem på siden, men jeg ved ikke om det er en bedre idé end den du har valgt med 301.

Jeg tror ikke Google glemmer de gamle før du fortæller aktivt i Webmaster Tools at de er væk.

Vi har stadig en del DC på siden, som vi har valgt at løse med canonical, da vi ikke har resourcerne til at skrive 5 forskellige artikler til hvert hotel, med 5 forskellige opholdstyper.
Vi arbejder selvfølgelig på en anden løsning, da canonical ikke er den bedste løsning.

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 08:48

Som Kristian siger så er du nød til at allieret dig med webmaster tools og en god gammeldags Google søgning på "site:". Det er også en mulighed at lave en søgning på dele af tekst på de sider Google siger skaber problemer. Når du har fundet de sider så kan det hurtigt løses med 301 (bedste løsning) eller (hvis 301 ikke er en mulighed) rel-Canon. Det sidste jeg ville gøre er at fjerne dem fra google index da du så kan tænkes at tabe link juice.:)

Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 52
Fra  Electronic Net Marketing Skrevet kl. 12:06

Tak for svarene

Jeg har nu lavet 301 redirect til de nye URL på min WP blog. Hvor lang tid kan det tage Google Bot at se at flere at mine gamle URL som er 404 nu er redirect og at der ikke Duplicate Content fra og Meta Description?     

Få det bedste inden for sport, serie og film - Sammenlign TV pakker og find de bedste tv pakke priser her

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)