Jeg leder efter et godt sted at købe domæne, hvor priserne er overkommelige for en lille hyggehjemmeside. Dog skal der på sigt, være plads til at implementere et debatforum, som kan kapere en medlemsfaktor i størrelsen 100-200 online på samme tid og en samlet bruger database på omkring 500.
Hvilke faktorer skal jeg være opmærksom på og hvad er nødvendigt for at et forum egentlig kan kører rundt? og slutteligt hovedessensen, hvor finder jeg et godt og overkommelig sted at købe mit domæne?
Det lyder til du ikke kun har brug for et domæne men også et webhotel.
For at sige det simpelt er et domæne kun navnet på hjemmesiden f.eks amino.dk hvorimod et webhotel er der hvor selve din hjemmeside ligger. Det vil sige for at have en hjemmeside online med et domæne navn som f.eks. amino.dk skal du have både et webhotel og domæne. Heldighvis kan disse for det meste købes samlet.
Der er rigtigt mange topics herinde omkring webhoteller så jeg ville lave en søgning :)
Jeg vil foreslå dig unitbyte, der kan du altid opgradere dine pakker, det er billigt, PLUS de udvikler løbende deres ydelser efter kundernes efterspørgsel. En mindre virksomhed i stor vækst, og det kan godt betale sig at være med fra start. Super kundeservice og rådgivere, kompetente ejere, og sikkerheden er i top.
Til den tid du skal lave forum kan du bruge wordpress, eller selv opbygge det i Jquery/php, men det kræver msql. Dog er de fleste pakker tilknyttet en mysql mulighed inde ved unitbyte.dk :)
Tusinde tak for rådet. Jeg er ikke helt inde i alle begreberne omkring hjemmesider og lignende. Har lige googlet lidt rundt og fundet frem til et site, hvor jeg kan købe et webhotel, men jeg er i tvivl om, hvor meget trafik der kræves.
Som udgangspunkt for en hobby hjemmeside har du kun brug for basal html/css viden, et domæne, evt. et par email adresser og serverplads alt efter om der skal være en masse billeder, eller hvordan du sætter siden op og på hvilke parametre.
Og nu det er en hobby hjemmeside ville jeg nok ikke fokusere så meget på trafikken, men måske mere på oopsætningen af siden. Du kan evt. lave en "kladde" inden du køber og på den måde finde ud af hvad det egentlig er du har brug for.
Ellers kan du ende ligesom mig, der på 3. måned ejer domænet www.look-a.dk
og ikke engang har fundet designet endnu ;) Bare et tip fra en doven web'er :o)
Tusinde tak for rådet. Jeg er ikke helt inde i alle begreberne omkring hjemmesider og lignende. Har lige googlet lidt rundt og fundet frem til et site, hvor jeg kan købe et webhotel, men jeg er i tvivl om, hvor meget trafik der kræves.
Hvis man leger med tanken om, at jeg rammer toppen af mit data, hvad sker der så? er mit site så utilgængelig eller bliver jeg så udsat for ekstraudgifter?
Hvis man leger med tanken om, at jeg rammer toppen af mit data, hvad sker der så? er mit site så utilgængelig eller bliver jeg så udsat for ekstraudgifter?
Det er forskelligt fra udbyder til udbyder men alle burde sende en mail hvis du er tæt på grænsen. Ellers burde det altid være muligt at holde øje med forbruget via et kontrolpanel.
jeg er selv yderste tilfreds med meebox.net og du kan altid opgradere vis din trafik stiger de er søde og venlig og lukker ikke bare en side fordi den besøgs meget og de svare altid hurtigt på suport,
din side kommer ikke bare nær ved deres trafik grænse det kræver en del vis der ikke er noget som trækker trafik , det er især vis der kommer mange videoer og mange billeder på siden mange online er ikke det afgørende når man beregner trafik
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
De fleste vil gøre dig opmærksom på det så du har en chance for at upgradere uden at skulle foretage dig yderligere. Hos de af en anden foreslåede www.meebox.dk er keg overbevist om at de ville gøre det. De er kendte for deres gode service og forståelse. Så lad være med at bryde hjernen meget mere med det, men se at få dig kastet ud i det...
Det er den eneste måde du får viden på, og den måde du finder ud af dine behov...